Sol, värme och änglars närvaro...

Vilken underbar helg med underbart väder :-) !
Första grillningen var självklar, likaså de första nypotatisen med tillhörande dill, gräslök och gräddfil - och första solbrännan förstås.. :-)

Och tillsammans med solgen och värmen och de sprudlande vårkänslorna, så överväldigas jag av en djup tacksamhet och ödmjukhet inför livet. Tacksam för att jag har ett liv och i allra högsta grad ödmjuk, eftersom jag fick en andra chans att leva.

Änglar - visst finns dom!
Jag är helt och fullt övertygad om att enda anledningen till att jag är här idag, är eftersom jag hade någon som skyddade mig när olyckan inträffade, någon eller något som ansåg att jag hade mer kvar att uträtta här i världen.
För ärligt talat - jag var död en stund den dagen...
Det låter vansinnigt kanske, med det är icke desto mindre sant - jag hade en mycket stark och äkta nära-döden-upplevelse, och endast en ängels närvaro kunde återföra mig till livet igen.
Detta har gjort ett mycket starkt intryck på mig och lärt mig att verkligen uppskatta och värdera livet och det jag
har :-) !

Dessutom fick jag ytterligare "bevis" för att jag har någon som vakar över mig, när jag en gång var på seans. Kvinnan som höll i det vände sig till mig sist av alla och sade; "Du har en STOR ängel som beskyddar dig, det är en mycket stark kraft!"
Gissa om jag rös?! Dessutom kände inte denna kvinna mig eller visste vad jag gått genom!

Och ytterligare belägg för "min ängel" fick jag även när jag var och spådde mig nyligen (jo, jag vet att det finns många skeptiker till det, men faktum är att hon var den första som till exempel berättade för oss att vår son har ADHD - då var läkarna ännu inte klara med utredningen ens!).
Hon påpekade då för mig att; .."Det är ingen slump att du överlevde olyckan. Det finns ett skäl till att du fick en andra chans och änglarnas beskydd. Det finns ett syfte med din närvaro här - något som du har att tillföra omvärlden"!

Ja, jag känner dagligen skyddet och styrkan ifrån den eller det som vakar över mig - och det ger mig mod och styrka de dagar som det är lite motigt! JAG tror på änglar :-) !

Kram,
Anna

"Det bor en ängel i mitt rum, hon har sitt bo ovanför mitt huvud..."




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Som vanligt när du skriver,går det raaakt in i hjärtat!!
Kram / Pilla

2008-04-21 @ 22:16:20
URL: http://familjenwiberg.blogg.se
Postat av: iesson

Hej Anna! Jag har också en tro på änglar som gör gott för människan. Jag har haft flera nära-döden-upplevelser... Blev lite nyfiken på dig och kommer nog att titta in lite då och då. Du är varmt välkommen till mig. kramis iesson

2009-05-12 @ 22:50:30
URL: http://iesson.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0