Helgen...

Suck... :-)
Vilken galen, fantastisk, kaotisk men härlig helg!

Höstkänslorna försvann som en måsskit i dimma, i samma stund som jag slog upp ögonen på lördagsmorgonen (vilket i vanlig ordning var oförskämt tidigt!), och typ hela dagen tillbringades utomhus fylld av såväl nytta som nöje.

T badade glatt i den plaskdamm som var den sorgliga resten av poolen - mycket imponerande med tanke på att vattnet höll en temperatur på 13 grader...
Här följer förresten några fraser ur T:s "ordlexikon" (?) - vore intressant att höra vad Ni tror det betyder...`!
"...Vo e tilt...? ....Vo e tapp...??"
".. Gaga gacka.... Buu gaga...."
Solklart, eller hur?! :-)

Och om gårdagen gick i dur, så har det väl varit lite mera moll idag... För vissa åtminstone...!
H jobbade natt (vilket var helt självpåtaget och inte ens något jag visste förrän häromdagen) till klockan 6 imorse...
Med andra ord så glick han typ och lade sig när jag och mina hyperaktiva och manodepressiva ungar gick upp... Tjaa... Ni kan säkert gissa scenariot..?!
Vi bor liksom i en (förvisso) 1,5-plansvilla, men alla sovrum utom ett är förlagt till ovanvåningen, där även vardagsrum, kök och typ allting annat är, och jag kan ju säga som så här att ljudisoleringen var inte det första man tänkte på när man byggde hus på 60-talet...

Fast det är klart, byggherrarna (bland andra min älskade lille morfar!) hade ju inte en susning om att huset 40 år senare skulle bebos av mig och min tokiga familj och inte minst mina bindgalna ungar, med röster och ljudnivå som kan få en mistlur att rodna och verka mesig... :-)

Ja, det är ju naturligtvis lika förutsägbart som självklart, att H inte kunde sova varken bra eller länge... Och lika självklart var det ju att när han väl kröp fram från sin sten, så var han ju inte direkt munter... :-) Hahaha... :-) Skulle han ju ha tänkt på tidigare, eller hur!? :-)

Ha en underbar kväll/dag/natt - whatever! :-)

Kram,
Anna



Kommentarer
Postat av: Pernilla

God morgon kramar till dig!

Pilla

2008-09-01 @ 06:22:33
URL: http://familjenwiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0