Far åt pipsvängen...!

Neej - nu sätter jag ner foten!
Nu får det banne mig vara nog!

Nu är jag hjärtinnerligt trött på alla elaka bacillusker som tagit vårt hem i allmänhet, men dottern i synnerhet, i besittning!
Efter dryga fem veckor med förstoppning, dålig aptit och sömn som avlösts av diarréer och kräkningar med ännu sämre aptit (d v s obefintlig!) och sömn som följd, så är både jag och dottern redo att kasta in handduken!

Vi har förgäves viftat med den vita flaggan men attackerna bara fortgår och blir flera och mera aggressiva.
Så nu ställer vi ett ultimatum; Vik hädan, ni djävulens baciller!
I annat fall blir vi tvungna att ta till det tunga kavalleriet - och tro mig, det vill vi alla försöka undvika!

För att tillbringa helgen på sjukhus med dropp och mediciner är inte särskilt lockande...
Men - då tas det till läkemedel som med all säkerhet utplånar er för all framtid.

Så far åt pipsvängen och ge er på någon som kan ge er ett större motstånd än en lättviktare på knappa tio kilo..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0