Här är jag...

Någon frågade vem jag är - och var jag är..?!
Och jag började fundera... För vem är jag? Vad har jag blivit?!
Herregud, bland allt blöjbytande och kräktorkande, tvättande och matlagande, BUP-besök och NPF-diagnoser, barnläkare och egna läkarbesök - så har jag nästan tappat bort mig själv...

Men jag är här - om än jag är trött.... Så evinnerligt trött.... Både fysiskt och psykiskt utmattad över allt för mycket sjukdomar och alldeles för lite sömn...
Och faktum är, att jag just nu längtar efter att göra något enbart för egen del - helt på egen hand.
Ja, utan både barn och gubbe faktiskt!
Tänk att få åka iväg på en spa-helg någonstans, alldeles ensam...
Bara me, myself and I - och måhända en balja rödtjut och min dator.... Lite gó musik i bakgrunden och bara - VARA! :-)

I all längtan bor en framtid...

Kramar,
Anna

"Älska Dig själv - såväl Dina styrkor som Dina svagheter! Allt är Du..."


Kommentarer
Postat av: SmulAnn

Sä här skriver FK:

"Du beskriver att ditt barn har följande behov av vård och tillsyn: G har behov av struktur och förberedelse i vardagen. Din medverkan behövs vid påklädning, måltider och hygien. G har svårt att aktivera och sysselsätta sig själv. Han kan fastna i det han gör och har svårt för att avsluta saker.han vet inte vad som är farligt och förstår inte konsekvenserna av sitt handlandeDu måste därför ha honom under ständig uppsikt. Du lägger ner tid på att förklara hur det sociala samspelet fungerar mellan människor. Du ägnar tid åt att hantera G:s utbrott. Du har uppgett merarbete i form av kontakter med skola och sjukvård."

Kram

2008-12-09 @ 14:20:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: SmulAnn

Skulle vara kul att träffas över en balja rödvin :-)

Skulle inte tacka nej till en SPA dag!

2008-12-09 @ 14:21:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: SmulAnn

Vore kul att träffas vi mammor som har barn med NPF så fick vi skratta, gråta och dricka vin tillsammans en helg!!!Det finns flera som jag gärna skulle vilja träffa IRL!!!

Vi får stötta varann. Det är så lite om vi kan finnas för varann.

kram!!

2008-12-09 @ 20:59:00
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: V i c k t o r i a

Hjärtat, Du m å s t e få komma bort! Skynda!

Kram, V

2008-12-10 @ 00:54:42
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: m i @

Du är verkligen värd det om någon, att bara få vara DU, man glömmer det lätt i livet, vardagen, alla sysslor och "sjukdomar - funktionshinder" att bara få vara ANNA...inte fru, inte mamma osv.



Tycker verkligen du ska ta dig en SPA helg, kanske flera hakar på som bor i närheten. Tycker du ska BESTÄMMA en dag, lägg ut det i bloggen hihi vars och när, om flera vill komma så kan dom också boka in sig fniss

En SPA helg med kvinnor som bara vill vara sig själva en helg och inte någons mamma, fru eller partner...BARA få vara kvinna!!!



Tack för din kommentar hos mig och det känns helt otroligt och overkligt på nått vis att jag ska kunna köpa en EU moped haha Jag ska bli oberoende av andra yeees

Du måste bara läsa idag, ska lägga ut en av dotterns dikter, hon är 11 år och skriver dikter på engelska...



Ha en bra dag nu! [kram]

2008-12-10 @ 07:24:56
URL: http://min-reflextion.blogspot.com/
Postat av: Anja

Heja Anna, heja Anna så ska det låta...:-)

Vad är det som stoppar dig från att gå på spa utan gubbe och barn? Inte jag iallafall...;-) Många kramar och ha en fin dag!/Anja

2008-12-10 @ 09:29:18
URL: http://aprilsol.blogg.se/
Postat av: Carro

Låter alldeles underbart, man behöver komma bort från allt ibland, koppla av & bara vara. Man behöver inte göra något speciellt utan det viktigaste är att man tar tid för sig själv, väldigt viktigt för att klara av den stressiga vardagen!

Kram

2008-12-13 @ 11:52:19
URL: http://carolinegustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0