Julefrid..?!



... Så nalkas då den tredje advent,
- men vänta nu, vad är det som hänt?!
Från att ha varit väl förberedd,
känner jag mig nu helt vilseledd...

För med nästan alla julklappsinköp klara, kände jag mig ganska nöjd
och tänkte att "...denna julen kanske blir frid och fröjd..."
... Men att barnen skulle vara sjuka i veckovis,
ja, det borde jag ju ha kalkylerat med naturligtvis...?!

Så nu sitter jag här med skägget i kläm
och försöker räkna ut på mina fem
- hur i h-e ska jag hinna få ihop resten??!
...det är ju bara typ en vecka kvar, sen börjar (jul-) festen.

Ja, nu är goda råd sannerligen dyra
- därför ber jag, innan vi tänder ljus nummer fyra:
ge mig sömn, lugn och julefrid
sen får ju allt annat helt enkelt ha sin tid!

Julstressade kramar,
Anna.


Kommentarer
Postat av: SmulAnn

Ja jag hoppas du får julefrid snart!

Kram!

2008-12-12 @ 13:13:54
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0