Julfirande

Jajamensan - nu har startskottet för årets julfirande gått av stapeln..!
Och ärligt talat kände jag mig föga road inför detta, med tanke på de senaste dagarnas motgångar.
Men vad fasen - efter att ha kokt och griljerat skinka, stekt typ hundra hemgjorda köttbullar, grillat två kilo revben, shoppat allehanda julgodis, glögg, snaps och annat smått och gott samt städat, dukat och tagit in och klätt julgranen samtidigt som julmusik strömmade ur högtalarna och slutligen sett de underbara små barnens förväntansfulla ansikten och glittrande ögon, så infannn även julkänslan sig!

...Och nu har vi hunnit fira jul med den ena sidan, imorgon blir det mys här hemma med bara den egna familjen framför Kalle & Co och på juldagen ska vi fira med mina föräldrar och syskon med familjer.

God Jul till Er alla!

Kramar,
Anna





Slutligen vill jag dela med mig av följande underbara rader, som jag igår fick tillsammans med en blomma av min älskade storasyster - tack för att Du finns, en finare syster och vän kan man inte få!

Om livet känns orättvist hårt ibland
som om alla dagar kommer vara plågsamt långa
Kom ihåg att det alltid finns en hand
som är utsträckt och kan Dig fånga
Vissa steg måste man ta ensam här i livet
ingen kan göra den sorgen lätt
När man inser att inte allt är på förhand givet
och man inte säkert vet var man gjort fel och rätt
När tanken är mörk och sinnet gränslöst tungt
när nattens timmar betyder ångest och smärta
Kom ihåg det finns de som älskar Dig
och för alltid har Dig i sina hjärtan


Kommentarer
Postat av: SmulAnn

Ha en riktigt skön jul!!! Vi har ingen snö heller mitt i Värmland, men uppe i slalombackarna finns det!

Kram!

2008-12-23 @ 14:46:56
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: Anonym

Önskar er en riktigt god och fröjdefull jul mina vänner!

Julkramar från Pilla och barnen

2008-12-23 @ 19:37:47
Postat av: m i @

Smyger bara omkring och önskar en riktigt god jul, önskade man kunde skicka ner lite snö till er =) vi har då gjort godis i kväll...



Ha det gott och var rädda om varann...Kram

2008-12-23 @ 22:40:12
URL: http://min-reflextion.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0