Suck...

Tro mig -
ibland önskar jag verkligen att jag hade fel!

...Men - när det kommer till gårdagskvällens siande i kristallkulan, så hade den kvinnliga intuitionen (ännu en gång..!) rätt...
Det blev ytterligare en sömnlös natt, där barngråt och tandagnisslan blandades med den egna allmänna våndan...
Inte konstigt att spegeln sprack när jag klev in i badrummet imorse! :-)

En annan mycket märklig sak som slagit mig... Det är som om när A varit sjuk någon dag, så liksom måste han kompensera det med att vara ännu mera överjävlig än vanligt!?
Han är så hyperaktiv att det gränsar till ett nervöst sammanbrott (för oss båda..!), han stimmar och stojjar, skriker och skränar, gråter och gnäller - typ hela tiden... Och allt detta trots att han ätit sin medicin och varit lika aktiv som vanligt under sjukdagarna!

Det är så oerhört tröttande och frustrerande!
Stundtals blir jag så arg och ledsen att jag också vill börja skrika och sparka - vore ju jättemoget, inte sant?!
Men gudarna ska veta att hur mycket jag än älskar min son, så tar det på krafterna att leva tillsammans med ADHD...
Och jag vet att jag sagt det tidigare, men det tål att upprepas; om någon i familjen har NPF av något slag, så drabbas och påverkas hela familjen i allra högsta grad.
Kan ju dessutom tillägga att A inte kom iväg till skolan idag heller - han vägrade helt enkelt att gå dit... Han blev fullständigt hysterisk och störtgrät i en halvtimme - svårt att klä på och få med en så förtvivlad 6-åring till skolbussen..! Vad gör man?!

Kramar,
Anna


Kommentarer
Postat av: SmulAnn

Det låter jobbigt! Det verkar onekligen som om både sonen och du har det urtufft just nu?! Klart att hela familjen påverkas av att ett barn har NPF! Men er situation verkar snudd på övermäktig stundtals...

Mina barn är väldigt friska av sig måste jag säga, just nu är Gustav hos pappa och är faktiskt sjuk men då blir han så lugn och snäll när han har feber.

Men han kanske är sjuk max två ggr per år om ens det. Låter som om ni behöver hjälp

2008-12-04 @ 12:51:01
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0