Turkiet - lördag (hemresedag!)

Sista morgonen...
Ungarna gapade, skrek och grät i kör innan klockan ens hunnit bli 7 på morgonen - härligt! Då var ribban satt för denna vår sista dag i landet som vi troligen inte lär besöka igen... :-)

Tur då att jag skulle på massage och bara "koppla av" klockan 9... Jo, gomiddag!? Vaddå avslappnande och stressfritt, när jag samtidigt som jag knådades brutalt av en seg liten turk kunde höre både barn och karl gasta utanför...

Så efter 1,5 timmes "lyx" (?!) var det bara att kila raka vägen upp på rummet och lägga T, samt börja packa...
Det var då jag plötsligt insåg det - mina supersnygga, superdyra och supernya ÄKTA Dior-brillor (använda endast en kväll!) gick inte att finna någonstans...!?
Halvt hysterisk vände jag upp och ner på hela lägenheten i min jakt efter dyrgriparna. Och då kom nästa bakslag...
Då jag började släpa runt på sofforna i mitt sökande, smällde jag in stortån i en vass kant... Helt suveränt! Skadelistan som varit ganska liten sista dagarna fick plötsligt en annan proportion!
Med tårar i ögonen över att inte ha hittat solglasögonen samt smärtan i den eländiga, storblödande och förvridna tån, hade jag helst bara dragit något gammalt över mig och inte tittat fram igen förrän om typ en vecka eller två... Då allting naturligtvis skulle vara guld och gröna skogar igen, men en hel tå, nya snygga lyxbrillor, personligen utvilad som aldrig förr och med pigga, glada, lyckliga och tacksamma barn (och gubbe..!)... :-) Suck!

Ja, det blev ju onekligen ett "visst" antiklimax tack vare detta...
Men men - det var bara att bita i det sura äpplet och ändå göra bästa möjliga av sista dagen.

"Summa summarum"; Vi har haft en jättebra vecka, med massor av sol och bad! Dock kunde man ju önskat sig något färre skador, inga stölder, billigare sprit och mat man inte fick ont i magen av... :-)
Men vi var en nöjd skara som sade farväl till Turkiet vid 21-tiden på kvällen och påbörjade resan hem till Sverige igen (bortsett från att det bultade och värkte i både tå och samvete på mig..!).
Och faktum är att barnen avslutade resan lika duktigt som de inledde den och sov hela vägen hem!

.....  Och NU ska JAG ha semester! :-)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ah,nu får du ge dig!!!

UPPDATERA!!!!!

kram/ Pilla

2008-08-06 @ 16:03:22
Postat av: Marre

Hej Anna! Jag saknar din blogg,Är här inne flera gånger i veckan och kollar om du har uppdaterat.Jag hoppas att du får tid och lust snart att skriva- tycker det är kul att läsa din blogg.kramar från Marre

2008-08-13 @ 19:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0