Morgonstund har guld i mun...

05.08..........
Jag tror inte det är sant - VILL absolut inte att det ska stämma...
Hoppas frenetiskt att klockan går fel - för det är ju verkligen jättevanligt att en klockradio som dessutom går på ström, faktiskt sackar efter... Eller..?!

Nähä - jag tvingas alltså se den obarmhärtiga sanningen i vitögat och inse att jag tillsammans med mina barn nyss har fångat en ny dag! :-)
Och i den arla morgonstunden så måste jag ju, den oerhörda tröttheten till trots, erkänna att livet är ganska underbart!
Sverige är underbart - och så vackert...!

Och en sådan här strålande vacker sommarmorgon är det svårt att bli irriterad när barnen tjafsar och gnäller.
Ja, till och med barnprogrammen är riktigt gulliga och underhållande idag (när dom väl börjat...! Inte många barnprogram på tv:n klockan fem på morgonen!).

Visst, jag känner mig lite trött och sliten - men faktum är att det är något mycket speciellt, nästan magiskt, med att vara uppe så här tidigt.
Att vara helt ensam (....hmm... nåja...!) och njuta av stillheten och tystnaden, höra fåglarna sjunga den spirande dagen välkommen och se solen sakta stiga upp bortom trädtopparna...

Och än en gång känner jag mig väldigt ödmjuk och en djup tacksamhet väller över mig, för att jag får vara här - i livet! :-)

Kram,
Anna

Livet är verkligen en fantastisk gåva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0