Ännu en kväll/natt/dag... :-)

Måndag kväll...
Klockan är nästan tio på kvällen och jag börjar precis komma in i den sköna slummern som föregår sömnen - och då händer det...

Som på en given signal står plötsligt båda ungarna som cigarrer i sina respektive sängar och illvrålar!
T är tvärförkyld, har feber och är så igentäppt att både näsa och mun rinner hejdlöst på henne. Och A... Tja, vem vet egentligen varför (eller när) han får sådana ryck!?
Hursomhelst - både jag och gubben får ju engagera oss för att få ro i lägret igen, och en timme senare hör man åter barnens snusande och småsnarkanden. Problemet är bara att nu är jag ju såklart klarvaken!

Nåja, till slut somnar jag äntligen om, för att vid halvtvåtiden åter bli väckt - av kattskrället... :-(
Han skulle ju absolut inte komma in när jag stod och ropade efter honom tidigare på kvällen, men NU passar det tydligen den lille kungligheten... Han sätter sig precis vid sovrumsfönstret och jamar ihärdigt tills jag hör honom och släpper in honom - alternativet är ju att han hinner väcka hela grannskapet med sin "skönsång" och då lever vi plötsligt farligt allihopa, inte bara ett av kattens liv som står på spel då!
Hm - nåja, sen fick jag åtminstone sova några timmar...

Vid 6-tiden vaknade jag med ett ryck - halleda, "sovmorgon" tänkte jag!!? Mmmm.... Jag låg och njöt av lugnet och tystnaden och kaffedoften från köket, när plötsligt en gäll liten flickröst slog ner som en blixt i morgondvalan och uppfordrande nästan röt fram; "Mm-A-MMM-AAAAA"!?!
Jahaja, en ny dag och nya utmaningar alltså!
Förstår bara inte hur mina barn går från djupsömn till hyperaktiv klarvakenhet på en millisekund - och varför kan jag inte bara någon enda morgon få lite av deras outtömliga energiförråd, så att de en enda morgon kan få slippa se sin tilltufsade morsa tigande släpa sig fram i mattluddet, i sin jakt på koffein - och medicin..!?

Tio minuter senare är de två supersnoriga avkommorna i full fart.
T har just satt i sig ännu ett av mina lypsyl, Mora Träsk dånar ännu en morgon från tv:n inne i rummet och A sitter i köket och vrålar; "Skvallerbytta bingbong...."!

Men någon timme senare, när de små liven fått på sig prins- och prinsess(e)skrud (temat för dagen på dagis!), så är det ju precis vad dom är: Mamma´s älskade prins och prinsessa!

Ha en underbar dag!

Kram,
Anna

"Ta ut glädjen i förskott - annars kanske det aldrig blir någon!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0