Egentid...

Aaaaaahhh....
En nöjd, belåten och lättad suck undslipper mig, när jag konstaterar att båda busungarna sover klockan halvåtta på kvällen.
Mmmm... - äntligen lite egentid! Kanske lyxa med ett bad, skriva lite eller varför inte umgås lite med gubben, se en bra film och liksom vara man och kvinna, typ..?!
Hmmm.... Angenäma bekymmer, vilket ska jag välja....??

HALLÅ!?! Sen vaknade jag med filten i örat...
Vaddå egentid?! Finns det någon kvinna eller småbarnsmamma som vet eller förstår innebörden av det ordet?! :-)
"Egentid".... Jaa, det har jag ju dom tre gångerna om dagen som jag typ går på toaletten - fast det är klart, då är ju alltid minst ett av barnen också med...
Eller; .."Oh, ja - jag hade så mysigt idag - jag fick en massa egentid när mor passade barnen några timmar. Så då passade jag på att åkat och storhandla, städa hela huset, renbädda alla sängar, putsa fönster, rensa garderober, fixa i trädgården...." Wow - vilken lyx och storartad egotripp! :-)

Hmm.. Nåja - det här är väl något som hör småbarnsträsket till! (Eller?!)
Hursomhelst, så har jag redan valt bort i stort sett allt det jag ifrån början fantiserade om och rationaliserat om lite...
Nu har jag ju hunnit skriva lite, gubben sitter i soffan några meter ifrån mig (vilket ju ändå innebär att vi umgåtts en stund, eller?!) och nu är jag lika trött som ungarna var för typ en halvtimme sen...
Med andra ord - ännu en kväll går denna svensken och lägger sig löjligt tidigt! :-) Men å andra sidan så jämnar det ut sig, eftersom jag (läs "barnen") även går upp löjligt tidigt...

Nåja - det kommer väl ett liv efter småbarnsträsket hoppas jag! ....Eller...??? :-)

Trötta kramar,
Anna

"Igårkväll smidde jag tusen planer och imorse gjorde jag som vanligt...." :-)


Kommentarer
Postat av: gran canaria

Som vanligt läser jag med ett leende på läpparna!

Soliga kramar frå Gran Canaria

2008-05-31 @ 00:23:27
URL: http://familjenwiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0