Mors dag...

Jaha - nu är den här...
Första halvårets första kris i hemmen (ja, för det är ju rätt vanligt att vi även krisar i samband med semestern och även under julhelgen - och så har vi ju mors resp fars dag!).. Jag syftar naturligtvis på "Mors dag".

Vem i hela fridens namn kom på att det skulle finnas något som heter "Mors (och "Fars") dag"?!
Och hur tänkte vederbörande att man rent praktiskt ska genomföra denna dag?? Genom att klona sig flera gånger om, eller?! :-)

Missförstå mig inte - jag tycker absolut att alla "moror" och "faror" förtjänar att hedras och firas, för det "arbete" de utför.
Men finns det verkligen någon som aldrig får problem när dessa dagar infinner sig?!
Jag menar, säg att man själv har man och barn - då förtjänar man ju också själv att bli firad, eller?
Och sen har vi ju det största dilemmat kvar - vems mamma ska uppvaktas...?
För förhoppningsvis har ju båda parterna var sin mamma, och vem av dom ska man då besöka först?!

Alternativet är såklart att till exempel jag åkter till min morsa och gubben till sin.
MEN - hur gör man då med barnen?!
Okej, om man har tur (?!) har man flera barn och då kan man ju dela upp barnen också - men å andra sidan, så kan man ju vara säker på att det högst sannolikt blir gnäll på någon av "päronen"... För båda mödrarna vill säkert hellre träffa det eller de barn som inte är med hos henne. :-)
Men det problemet är ju ändå ingenting, om man jämför och leker med tanken att man bara har ett barn... Hujedamej! :-)
Då är det bäddat för trubbel, både mellan oss som föräldrar såväl som med de "gamla" mammorna...

Nej, handen på hjärtat - är det inte lite överreklamerat med Mors och Fars dag?!
Alltså, själva tanken köper jag absolut - jag tycker definitivt att alla mammor och pappor förtjänar uppskattning och hyllningar. Men varför begränsa det till en enda dag per år? Borde vi inte lite till mans kunna tänka på att i både ord och handling visa våra föräldrar vår kärlek, respekt och tillgivenhet lite då och då under hela året?

Men men - det är ju svårt att lära gamla hundar sitta... :-)
Dock tänker jag säga åt mina barn, att de inte behöver "fira" mig just denna dag - det finns ju 364 dagar till på ett år, då man har möjlighet att visa sin uppskattning, på ett eller annat sätt!

Kram - från en mor till alla andra! :-)


Kommentarer
Postat av: pilla

Kram på dig,"lilla mor"..

Soliga kramar/Gran canaria

2008-05-25 @ 23:02:49
URL: http://familjenwiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0