Alltid ett val...

Allting vi gör här i livet,
vem vi är och var vi hamnar,
beror på vilka val vi gjort dessförinnan.

En del val ger fantastiska, snabba och positiva resultat,
medan andra val kanske är mindre genomtänkta, rentav dumma,
och sätter lite andra spår än man hade önskat.
Men oavsett är det otvivelaktigt så, att de val vi gör påverkar oss som individer
och vår resa - även kallad "livet". :-)

Jag väljer NUET!
Jag väljer att försöka leva varje dag som om den vore den sista,
att vårda nuet och värdera varje ögonblick med till exempel barnen och familjen.
Jag försöker säga "jag älskar Dig" så ofta som möjligt till mina närmsta,
att säga förlåt om jag sagt eller gjort något som sårat och jag vill aldrig skiljas som
ovän med någon - för vem vet vad som väntar runt hörnet?!
Vem kan säga med säkerhet att den är kvar här imorgon? Eller till jul? Eller om tio år?

Dessutom har jag valt och lovat mig själv att inte känna någon ånger.
Nästa gång jag ser mitt liv passera revy, så ska jag inte känna sorg över sådant jag
alltid velat men inte vågat, kunnat eller hunnit göra. Nej, då vill jag känna mig tillfreds
med mig själv, det jag gjort och åstadkommit - att jag tagit tillvara på och utnyttjat min
tid efter bästa förmåga.

No regrets!

Kram,
Anna

"Att inte välja är också ett val."

Kommentarer
Postat av: Maja

Hej:) Fin blogg du har, om du vill VINNA presentkort, gå då in pa min sida och kolla:)



Tack så mycket!

2008-11-25 @ 08:58:29
URL: http://gloryglory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0