Kalla fakta...

Jag har tre stora passioner - mina barn (/familjen), mitt skrivande och djur.
Likaså har jag tre stycken stora hatobjekt, nämligen; när man misshandlar / missköter barn, gamla eller djur!
För det finns inget så fegt som att ge sig på de svaga, de som inte kan försvara sig - varken verbalt eller fysiskt.

Se på våra gamla - de som i allra högsta grad byggde upp det samhälle som vi nu skördar frukten av. Hur tackar vi dom?! Jo, genom att sätta dom på ålderdomshem där dom många gånger lämnas åt sitt öde emedan personalen sitter och skvallrar i ett hörn någonstans...
Och våra barn och djur utnyttjas allt för många gånger, enbart för att de är så älskvärda och godtrogna varelser (vilket ju även de gamla är som ännu kan bo själva).

Missförstå mig inte - jag menar inte att generalisera! Som tur är så finns det många både djur, barn och gamla, som har det alldeles förträffligt bra! Men jag reagerar på att det över huvud taget förekommer misskötsel av desamma!
Jag blir så upprörd att jag ser svart vid blotta tanken på att våra barn utsätts för pedofili, våldtäkter och andra våldsbrott. Att våra gamla rånas, misshandlas och lämnas att dö i sina hem - många gånger bara för några korvören. Allt medan vårt så kallade rättssamhälle tittar på och gör....tja, inte mycket åtminstone!
Och djuren, som aldrig bett om att få komma till oss, plågas och missköts och de få gånger det verkligen uppmärksammas så kommer förövaren i bästa fall undan med att inte få lov att ha några djur längre...

Grrrr... Blotta tanken gör mig vansinnig! Nog är alla våra nära och kära (oavsett kön, ålder, människa eller djur) värda en bättre och mera värdig behandling än så!?
Ja, nog finns det mycket övrigt att önska i detta ärende...

Och apropå djur så vill jag gärna flagga lite extra för Kalla Fakta på TV4 ikväll klockan 19.20. Där ska man avslöja hur långt tränare och kuskar är beredda att gå, i sin jakt på pengarna - de pengar som vi som spelare i allra högsta grad påverkar. Personligen skulle jag gärna satt lite ström i arslet på någon av dessa kuskar och svängt rejält med piskan, bara för att se hur han tyckte att det kändes...!?

Kram,
Anna

"Jag är bara en - men jag är dock en. Jag kan inte göra allt - men jag kan dock göra något.
Jag kan inte avstå från att göra något, som jag kan göra."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0