Same old same...

Jaha - he´re we go again...
Visste ju att det var för bra för att vara sant - jag menar, inte bara det att snön föll över Skåneland redan i november, den blev ju kvar på marken också!? :-)

Men - nu är den ett minne blott och de tre D:na tillbaks, som sig bör på den skånska slätten. Ja, ni vet - Dimma, Dis och Duggregn... Och en vind som kan få vilket hjärta som helst att frysa till is..!
Men ändå - ändå ä l s k a r jag "mitt" Skåne! :-) Och det var ju inte utan anledning som jag envist höll kvar vid min skånska dialekt under de åren jag bodde på andra håll här i landet, inklusive Stockholm och det faktum att ALLA jag mötte under min tid i 08-området gjorde sitt bästa för att lära mig prata "rikssvenska", haha.. :-)

Hursomhelst - nu är det halvtid.
Varit med sonen hos skolsköterskan och därefter hämtat hängig och snorig dotter från dagis, som just nu sussar sött i sin säng. Och om en liten stund är det åter dags att kliva ut i regnrusket och möta sonen vid bussen, för att därefter gå hem och göra oss alla klara eftersom mamman själv sedan ska på röntgen...
Hej och hå! Ärligt alltså - vad gjorde jag egentligen med all min tid innan olyckan och barnen..?! :-)

Ha en härlig eftermiddag!

Kram,
Anna

"Har man en bra dag så nog f-n regnar det...!" :-)

Kommentarer
Postat av: J O A

Hejhej!

Snö ja...den ligger här, men det är det lilla. Och på väg bort är den nog. Jag vill ha det VITT i jul!! Knarra under fötterna när jag går ut! Kram JOA

2008-11-26 @ 14:09:04
Postat av: SmulAnn

Synd att snön försvann! Hoppas skolsyster kan hjälpa er, skönt att i alla fall en människa förstår!

Själv känner man att man blir galen på alla turer hit och dit, sonen gillar ju inte när förändringens vindar blåser!

Kram

2008-11-26 @ 14:27:54
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0