Tandtrollen borta..!

WOW!!!
Gissa om denna mamman var stolt så hon nästan grät denna dag, när sonen för första gången gick till tandläkaren för att laga två tänder - utan bedövning, med borr och allt annat som hör till, låg han alldeles stilla och utan att säga ett knyst! :-) Det var så imponerande och jag blev helt rörd. För min lille kille har genom åren hunnit gå igenom en hel del skräckexempel hos både läkare och tandläkare och var väldigt ängslig och rädd även idag - men skötte sig alltså helt exemplariskt! Och mamma var minst lika lättad som sonen när vi gick därifrån.. :-) Hahaha.. Ja, vad hade man inte gjort för att skona sina barn från smärtor, sjukdomar och obehag?!

Och en annan och mycket positiv sak med min käre A, som visat sig senaste dagarna, är att han plötsligt faktiskt både tycker om och kan bibehålla koncentrationen (åtminstone en stund!) och bygga med lego. :-) Han satt till och med helt ensam och läste efter beskrivningen till en av figurerna häromdagen! Ett stort steg för honom må jag säga :-).

När jag ändå är inne på sonen, så kan jag också berätta att BUP i fredags ringde upp mig och berättade att även dom hade tröttnat på skolans nonchalans inför allas våra försök att kontakta dom och informera dom om Anthony´s situation och behov, så nu hade de helt sonika bokat in oss alla för ett möte på fredag! Äntligen händer det något! Så nu hoppas jag bara att skolan ställer upp och skickar in berörd personal till denna träff och att personalen därefter får en bättre förståelse för Anthony - och kanske även oss föräldrar...! :-)

Önskar Er alla en skön och avkopplande kväll (det vill säga utan bindgalna ungar som är så övertrötta att de inte kan sova, utan bara skriker, sprallar och gnäller...!)! :-)

//Anna

"...Du är vacker mamma....!" (sonens ord klockan halvsju imorse, när mamman kände sig allt utom just detta! Men oj, vad han är vacker och vad hela dagen blev vacker - ja, det mesta blev helt enkelt vackert en sådan här dag, när allting gick så smärtfritt hos tandläkaren! :-) Det är inte särskilt mycket som behövs för att sätta lite guldkant på vardagen.. Inte mycket alls!)

Kommentarer
Postat av: SmulAnn

Ja hoppas skolan tar sitt ansvar!

Hos oss fungerar det så bra nu när sonen fått resurs på heltid!

Kramar!!! På dem bara nu!!!

2008-11-05 @ 08:12:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: J O A

Hej!!

Nu har jag inte läst här på ett par dagar men nu var det skrivet ser jag! SKÖNT med tandläkarbesöket!!

OCh du, jag kommer ihåg att syrrans son var en hejare på just lego. Det kudne han sitta länge med! OCH filmer på teve- americanska- sp han lärade sig engelska väldans snabbt! Kramar Joa

2008-11-05 @ 15:02:03
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0