Efter tio..

Lyssnade i förmiddags på Malou von Sifvers och Efter Tio på TV4.
Min avsikt var att bara ha tv:n på som lite bakgrundsljud medan jag försökte vila, men något i programmets inledningsvinjett fångade min uppmärksamhet..

Igår var det tio år sedan den förfärliga diskoteksbranden på Backaplan i Göteborg. Tio år sedan 63 stycken unga människor miste sina liv och över tvåhundra skadades... Ett så fruktansvärt plågsamt trauma för alla inblandade.
En brand, anlagd av några pojkar som hämnd för att de inte blev insläppta på festen. Barn och ungdomar som brändes, rökskadades och dog... Jag kan nog inte tänka mig ett grymmare öde.
En mamma till en av de omkomna flickorna var med i programmet och intervjuades och när man hörde hennes historia och hennes beskrivning av det som hände och hur det var när de äntligen hittade sin dotter efter två dygn... Jag finner inte orden ens nu! Det var så starkt och som mamma blir man väldigt påverkad av att höra liknande berättelser - för det finns väl ingenting som skrämmer en mera än att något skulle hända ens barn?!

Därför vill jag bara med dessa rader säga till alla där ute som förlorat ett barn eller har barn som skadats eller blivit svårt sjuka, att Ni har min djupaste sympati. Jag tänker på och känner för Er alla och önskar Er all styrka och kärlek!

Kramar,
Anna

"Att älska är ingenting..
Att vara älskad är någonting..
Att älska och att vara älskad är allting.."

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack!

kram,Pilla

2008-10-30 @ 22:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0