Insändare HD...

I gårdagens HD/NST, fanns en insändare publicerad - skriven av undertecknad.. :-)
(Dock har jag utan framgång sökt efter insändaren på nätupplagan, för jag ville ju länkat till den där...)

Och eftersom det är högaktuellt och en mycket viktig fråga, för mig och många andra, så vill jag gärna dela med mig av det till Er.. Därför har jag lagt in en kopia av texten här (och är det någon som vet var eller hur jag gör för att hitta länken, så hör gärna av er!).
För även om vi bybor trivs i vår lilla byhåla, så finns det en hel del övrigt att önska i "byn som gud (och i synnerhet kommunen!) glömde!

Med önskan om en bra och säker dag! :-)

Kram,
Anna


Posten i Tågarp - en fara för livet!


Är det verkligen meningen att vi Tågarpsbor ska behöva riskera livet för att få hem vår post om dagarna?!

Sedan den s k "posten" (dvs boxarna) flyttades från gamla affären till konditoriet, så är alla boende tvungna att gå ännu längre för att hämta sin post.

Och som om inte det vore nog, så finns det ingen trottoar på någon sida av vägen från järnvägen (vilket knappast är varken smidigt eller säkert för de äldre med t ex käppar eller rullator eller för alla småbarn och vagnar..!) och fram till "posten".

Men värst av allt - det finns inget övergångsställe och det ligger en kurva just före, vilket gör att det är förenat med livsfara att korsa vägen eftersom trafiken norrifrån dyker upp från ingenstans - utan chans att hinna bromsa och utan möjlighet för gångtrafikanterna att se dom.


Idag höll min son på att bli påkörd just på denna plats... Trots att jag stod och höll honom i handen, lyssnade och spejade och dessutom hade lillasystern i vagnen...

Det finns inte ord för hur illa jag anser att kommunen tar hand om denna by (och kanske även vägverket?!)...!

För hur kan det egentligen vara möjligt att man leder om trafik från motorvägen till en redan MYCKET hårt trafikerad väg genom en liten by - TROTS att det inte finns varken trottoarer eller bevakade övergångsställen... Och detta trots att alla våra barn ska ta sig längs denna livsfarliga väg för att komma till och från skolbussen!?

En annan anmärkningsvärd sak är att trots att vi bybor sedan mycket lång tid tillbaka påpekat och påtalat våra barns säkerhet (eller snarare osäkerhet!) och det faktum att samtlig trafik kör långt mycket fortare än tillåtna femtio (Och faktum är att de enda som har den goda smaken att stanna när man står vid övergångsstället, det är faktiskt lastbilarna - så en eloge till dom! J), så görs absolut ingenting för att förbättra förhållandena i byn.

Och så har vi då idag, när min 6-åring sånär blev nerprejjad, bara för att kommun och post kommit överens om att vi Tågarpsbor ska hämta vår post i boxar istället för att få den utburen samtidigt som de inte ser till att öka säkerheten på något vis och / eller ens ger oss varken trottoarer eller övergångsställen!? Måste ett barn offras innan något görs?!


Orolig småbarnsförälder




Kommentarer
Postat av: SmulAnn

Anmärkningsvärt att de gjort en sån försämring av servicen och att man ska riskera liv och lem för en sån sak! Verkligen dåligt tycker jag!

Hoppas att sonen lugnat sig nu efter att ha haft aktivitet att ta igen efter sjukdomen.

Igår hade vi en lugn och fin dag både i skolan och hemma.

Kram

2008-10-22 @ 11:39:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: hd.se

Hej!



De insändare som skickas till pappers-HD/NST/LP kommer inte automatiskt in på hd.se.

Om du vill vara med där får du gå in i vårt diskussionsforum hd.se/diskutera och skriva där.



Välkommen med ditt inlägg

hd.se

2008-10-22 @ 13:09:52
URL: http://hd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0