Suck...

Efter att ha varit hemma, bokstavligt talat innanför husets fyra väggar, i de 7,5 år som förflutit sedan jag och gubben träffades så skulle man väl lugnt kunna påstå att det andra könet blivit både bekväm (=lat!) och bortskämd (=mansgris!)...

Igår skulle mamman (tänka sig, för andra kvällen i rad skulle jag bege mig utanför hemmet under ett par timmar!) på möte på skolan och hade därför planerat in en lagom snabblagad middag för att minska stressen.
Men lagom till att jag kommit igång med matlagningen så ringde äntligen personal från BUP upp mig och för att ha någon chans att höra vad hon hade att säga, så behövde jag avlägsna min tjuriga lilla dotter från köket, varför jag ropade efter mannen - som naturligtvis befann sig i källaren.. Och vad han svarade vet jag fortfarande inte, men det var i varje fall inget positivt och han kom heller aldrig till undsättning..
Hej och hå! Men men - mamman fick ju gilla läget och försöka stuva makaronerna samtidigt som hon satt fast i väggen via telefonen och försökte föra ett seriöst samtal med sköterskan och dessutom hade en överaktiv 2-åring ömsom hängande i knävecken och ömsom ramlande av stolar..
När samtalet väl var avslutat och middagen serverad, hade klockan blivit så mycket och mamman såpass stressad och frusterad att hon själv inte hann äta något innan hon skulle åka. Så hon såg till att samtliga ungar (egna såväl som andras) fick middag samtidigt som hon förberedde välling till den yngsta (allt för att underlätta för både barn och pappa..).
Tyvärr inbillade hon sig då, att när hon återvände hem framåt åttasnåret så skulle förhoppningsvis båda barnen ha hunnit somna och huset skulle åtminstone se ut som hon lämnat det...

Jösses, så dum och blåögd (och blond!) man kan vara! :-)
När jag kom hem strax före åtta på kvällen, så såg hela den nystädade ovanvåningen ut som ett bombnedslag, köket påminde även det om typ tredje världskriget och barnen - hm, nåja, ett barn hade "just tystnat"... Men 6-åringen satt med ögon som hängde  i knävecken och väntade på att mamma skulle komma hem - och lägga honom... Suck!?
Men självklart hade hon ju inte hjärta att neka honom det!

...Och som om inte röran och frustrationen från igår kväll var nog, så kunde mamman klockan halvsju imorse, när dottern vaknade, konstatera att pappan till barnet inte hade varken bytt blöja eller tagit på henne pyjamas innan hon lade sig igår...
Starkt jobbat, pappa - Du upphör aldrig att förvåna mig!

...Och en tanke som slår mig och som plötsligt är fullständigt absurd , omöjlig och otänkbar, är det förslag som min syster kom med häromdagen; Att vi tjejer skulle åka iväg till Ullared, boka stuga och sitta och prata och dricka vin på kvällen och därefter shoppa dagen därpå innan vi återvände hem... :-)
En strålande idé! Men tyvärr bara en dröm för mig - och en mardröm för barnen (och mig..!)! :-) Hahaha..!

Ha en underbar höstdag!

Kram,
Anna

Var förlåtande - även mot Dig själv!


Kommentarer
Postat av: JOA

ÅH!!! Vet du Anna, jag bara kokar!!! FAN rent ut sagt vad jag blir arg! Vad äR det för man du har?? Jag blir så arg att jag skulle kunna explodera!

Han verkar inte vara med någonstans där det behövs hjälp? Och det där med att han lovar bort nattningarna till dig att sköta- det får du ju bara säga att NEJ, idag kan inte mamma...

Pappa lovade någonting som inte var möjligt idag.

För DU måste leva! DU måste få vila! DU måste få vara annat än MAMMA!!! BASTA!!!!!

STOR kram Joa som inte förlåter sånna där män!

2008-10-08 @ 16:34:57
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com
Postat av: Vicktoria

Ja herrejävlar! Det är mitt liv du beskriver. Helvete! Konstigt nog blir jag än mer arg av det du ksriver än det jag upplever... Alla Kramar till Dig i natten, V

2008-10-09 @ 00:43:12
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: pilla

SUCK!!!!!!!!

Kram/ Pilla

2008-10-09 @ 06:54:56
Postat av: Marre

God morgon Anna!

Jag tror din man har blivit "lite väl" bortskämd...

Han vet att du fixar till det när du kommer hem,för undvika mer kaos så gör du det.

Därför SKA du åka till Ullared och shoppa och mysa,då blir han tvungen att fixa det där hemma,när du inte kan komma till undsättning.Det är på tiden att han får "känna på" din vardag.

Åk till Ullared det är du verkligen värd,lite tid för dig själv.Kram Marre

2008-10-09 @ 08:36:06
Postat av: SmulAnn

Klart du ska till Ullared! Om du själv vill förstås...Jag hatar att köa så det vore ingen hit för mig...Men dricka vin gillar jag...

Skitstövlar finns det gott om, tyvärr bidrar vi kvinnor till att de blir det.

2008-10-12 @ 12:08:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: Eva

Men jisses

Åtta år och det är dags att dra honom i öronen om du inte ska ha det så resten av livet

Börja med Ullaredsturen !!!



Kram

Eva

2008-10-13 @ 09:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0