Idag ska mamma kräva svar..

Jajamensan - idag är det dags!
Idag ska ingen megaförsenad färdtjänstbil sabba för mig eller få mig att fälla tårar.
Nej, idag får en av "privatchaufförerna" ställa upp, när det är dags för återbesök hos BUP, med bland annat obligatorisk viktkontroll samt blodtrycksmätning på A.

Och idag ska läkaren få några väl valda frågor av mig angående Risperdal... Efter förra veckans brutala uppvaknande, då jag hörde inslaget från tv, ska det bli intressant att höra vad hon har att säga!
Dessutom ska både hon och sköterskan få berätta för mig (oss) vad som hände med alla så kallade gruppmöten, där vi  skulle ges tillfälle att träffa andra föräldrar i samma situation...?!

Och inte minst så förväntar jag mig att få HJÄLP och det snarast!
För denna mamman och familjen är i allra största behov av stöd och hjälp, både i samtalsform men jag skulle (kan inte tro att jag erkänner det, men...) även kunna tänka mig att få ha någon form av stödperson - både för egen del men inte minst för A:s (och T:s) skull.
För jag inser ju att för att kunna vara en bra mamma och en sådan mamma som jag vill vara, så måste jag ju också ha både (positiv) energi och fysisk och psykisk uthållighet.

Ha en härlig tisdag!

Kramar,
Anna

Den som inte har förstånd att åka vilse, ser inte lika mycket! :-)

Kommentarer
Postat av: pilla

Hallå,fjällan!

Hoppas att ni nu kan få den hjälp som ni så väl behöver allihop!

Styrke kramar/Pilla

2008-09-23 @ 14:31:07
URL: http://familjenwiberg.blogg.se/
Postat av: Beckan

Hej Anna!



STACKARS DIG som däckats av en bihåleinflammation! Vi behöver våra krafter till "kampen"! De kan inte slösas bort på elaka baciller!



Jag hoppas att du har fått penicillin och att du snart tar död på eländet! Du låter i vart fall taggad i ditt inlägg! ;)



När jag "ligger för ankar" blir barnen direkt jobbigare... Både p.g.a. att jag själv inte har samma tålamod och ork... men även då båda verkar passa på att "leva djävul" när katten ligger för ankar... Då passar de på de små busungarna!



Jag hoppas att du snart återfår krafterna så att du orkar tampas med BUP. Det ska bli mycket intressant att höra läkarens förklaring till att han skrev ut medicinen!



Jag skickar lite STYRKA via cybervågorna!



KRAM!

2008-09-23 @ 15:46:45
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25039
Postat av: SmulAnn

Bra att du får komma iväg på detta återbesök nu i alla fall. Konstigt att de lovar ut stöd och hjälp och sen blir det ingenting. Vi skulle också få komma till BUP och få ett så kallat startpaket med 5 utbildningstillfällen för oss som föräldrar men jag har inte hört ett ljud! Detta lovades ut i våras men fortfarande är det helt dött! Tur att man själv är någorlunda aktiv att hitta info.

Hoppas du får bra svar på dina frågor

Kram

2008-09-24 @ 07:55:25
Postat av: SmulAnn

Förresten, jag har inte tagit illa upp angående medicinpratet :-)

2008-09-24 @ 07:56:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: JOA

Verkligen lycka till!!!! Stor kram Joa

2008-09-24 @ 09:46:55
Postat av: V i c k t o r i a

hej anna, förlåt. jag har haft hundra och en grej den senaste tiden. läser ikapp här. hoppas du har det okej trots medicin och annar.



många kramar, v

2008-09-26 @ 12:18:57
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0