Nej, nu...!

Har precis varit och mött min älskade lille skolepåg vid bussen.
Frågade i vanlig ordning hur dagen varit och fick ett förstrött och mumlande "..bra..." till svar.

Döm om min förvåning och ilska, när han i nästa ögonblick berättade att ingen velat leka med honom idag heller. TROTS att fröken tagit honom i handen och gått med honom runt och frågat alla barnen... Varför vill ingen leka med min son?! Och varför "tvingade" inte fröken något av de andra barnen att låta Anthony delta..??!

Usch, så dåligt jag mår nu - stackars lille "gubben"... Så här får det banne mig inte gå till!

Ledsna kramar,
Anna

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Anna, du måste ringa fröken... helst igår.



/Fröken V

2008-09-09 @ 06:29:57
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: anna

Ja min sambo har en son som är under utredning av ADHD. Har tyvärr ingen erfarenhet av just det du skriver om men vet hur det är i vardagen i övrigt. Det är just en av de stora oros tankarna vi har, att han ska bli utanför och börja med några "dumheter".

Dom har det inte lätt de stackars barnen. Har din son extra resurs i skolan?

kram anna

2008-09-09 @ 13:41:52
URL: http://awestling.blogg.se/
Postat av: rudbeckia

Hej Anna!



Visst gör det ONT i hjärtat när ens barn är utanför gemenskapen!



Jag tycker dock att det var oerhört förödmjukande att behandla din son på det viset som lärarinnan gjorde... Att gå runt och fråga och fråga och acceptera nekande svar...



Fy 17 vad jobbigt det måste ha varit för din son!



Nej, det där är något som man måste ta upp i klassen. Jag ska kopiera in vad en mailväninna skrev till mig häromdagen. Detta då jag tycker att det var så BRA gjort av skolan där hennes barn går. Jag tycker att du ska föreslå det här projektet för "din" lärarinna:







Kalles skola är med i ett projekt som heter "Lärande för hållbar

utveckling", tror att det var ett treårigt projekt och detta är andra året.

De är en av 12 skolor i Dalarna som är med, vet inte hur många totalt i

Sverige. De jobbar med jättebra saker. Förra året vet jag att de bla jobbade

med att vi alla är olika och tex inte kan rå för hur vi är när vi föds, hur

vi ser ut och hur vi är. Om handikapp, både synliga och sånna som inte syns.

Om olika funktionshinder tex autism och ADHD. Allt för att barnen ska ha

förstålelse för varandra, varför en del tex har svårt med den soicala biten

och reagerar över en struntsak med att ta till knytnäven. Rektorn berättade

så bra om just det här på föräldramötet vi hade i början på veckan. Våran

rektor är jättebra, hon har bra erfarenhet av barn. Hon har jobbat på bla

habilitering. Nu skulle de bla jobba med hälsa, men de fortsätter

att jobba med det andra också. De hade även en temadag förra terminen då de

fick prova på olika handikapp som att vara blind, döv och så fick de prova

på att köra rullstol.







2008-09-09 @ 15:48:40
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25039
Postat av: Joa

Hej! Jag hamnade här från Vic2rias blogg. Jag har själv en dotterson med ADHD och själv är jag en misstänkt patient som blev diagnostiserad Bipolär sjukdom förra hösten. Efter ett helt liv fylt med skit egentligen. Så det har varit både skönt och läskigt at få en diagnos.

Äter mediciner men jag får väl se hur det blir med det här som de anara är ADHD.

Jag lider med din son- jag vet hur det var när X var liten. Han är nu 15 och en fin, bra kille som äter mediciner och är som en vanlig 15 åring så det finns hopp, men det är ett skit när man går igenom allt jobbiga med skolan. Det vet jag ju av erfarenheten från min syster.

Jag änskar dig allt gott och stå på dig!!!!!!!!! Kramar J

2008-09-10 @ 12:20:20
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0