Det kan alltid vara värre..! :-)

"När det är som allra mörkast
kan vi få kraft av att skriva ner det vi faktiskt är tacksamma över.
Livet kanske inte är perfekt,
men det kan absolut vara värre." (ur "En härlig bok" av Mia Törnblom)

I min kamp med självkänsla och självförtroende, så har jag de senaste åren tagit till mig oerhört mycket av vad
Mia Törnblom har att säga och förmedla - denna underbara, positiva människa!
Och just det där med tacksamhet har jag anammat och tagit till mig och använder mig faktiskt av det ofta
och inte minst när modet sviker..!

Tack - för att jag lever!
Förvisso har jag mist större delen av synen och lever med svåra smärtor dygnet runt och tar starka mediciner dagligen
- men jag lever! :-)

Tack - för mina älskade barn!
Visst - de prövar både förstånd och tålamod med jämna mellanrum.. Småbarnsträsk och ADHD (dessutom i kombination med en separation..) är ingen dans på rosor.
Men samtidigt är det dom som ger mig ork och kraft att kliva ur sängen de dagar det är som tyngst
- vad vore väl jag utan mina två mirakel?! :-)

Tack - för mina underbara föräldrar!
Trots sjukdomar och elände, så bekymrar Ni Er mer för mig, barnen och huset, än för Er egen hälsa.
Utan Er vore jag definitivt inte här!

Tack - mina älskade systrar!
- för att Ni ALLTID finns där för mig och hjälper mig med allt, no matter what!

Tack - alla underbara vänner!
För att Ni stöttar och tröstar och skrattar och gråter med mig.
Utan Er värme, kärlek, omtanke och support, vore livet väldigt fattigt!

TACK - för livet och kärleken,
för solen och värmen,
för skrattet och glädjen!

... Och TACK - till den Ängel som satt på min axel och beskyddade mig den där dagen det smällde!
För om det inte vore för högre makter hade jag inte varit i denna världen idag. Jag hade inte fått uppleva allt underbart och härligt som livet har att erbjuda, och förvisso inte heller de tunga stunderna - men vi lär oss alltid något genom alla erfarenheter, på gott så väl som ont.

Jag är så tacksam över att vara här och nu!
Det finns en anledning till att jag fick stanna kvar och mitt liv fick en helt annan mening och innebörd,
efter allt som hände och allt jag upplevde i samband med olyckan.
Jag var helt enkelt inte klar här... :-)

K ä r l e k !
/ / A n n a

..Carpe Diem,
här och nu,
fånga ögonblicket,
imorgon är en annan dag...
Vad Ni än väljer att kalla det - glöm inte att LEVA! :-)
Vi vet inte vad som väntar oss imorgon...
NUET!  :-)


Kommentarer
Postat av: dagstjarnan

Gud så fint skrivet. =)



Jag brukar ofta säga:



"Säg det idag, I morgon kan det vara försent!"



BS:

Ja jag ville verkligen ge honom en smäll över ansiktet, men nä så kan man inte göra. Men i tanken slog jag förbannat hårt!

Det är ju inte första gången heller jag får höra att det sitter i huvudet. Hade det gjort det hade jag väl haft skallebank!?!? (Nä det var inte någon rolig ironi)



Ja jag kommer INTE söka ny läkare på ett tag, detta tog musten ut mig. Ska koncentera mig på prinsessan ett tag här framöver nu, så jag får henne helt färdigutredd innan jag gör något annat.



Tack snälla.



Varma kramar

2009-04-15 @ 22:32:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24803
Postat av: carola

så fint skrivet anna..

Även jag läser mias böcker..ett tag skrev jag tacksamhets bok, bör nog ta tag i det igen..

För tänker man efter så finns det i sorgen och smärtan något man är tacksam för också..



Tack säger jag varje morgon som får vakna upp med 3 underbara barn brevid mig..det är lycka..

kram hjärtat

2009-04-16 @ 12:03:09
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Nu vet du att jag varit här!

Var rädd om dig!



Kramar

2009-04-16 @ 18:21:15
Postat av: carola

du har en award att hämta hos mig..



kram

2009-04-16 @ 20:35:46
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Pilla

TACK,Anna... För att du är du och valt livet!!

kram,Din vän Pilla

2009-04-16 @ 22:21:05
Postat av: mamma zoffe

Visst känns det som om livet har en baktanke ändå med det som sker..jag vill gärna tro så..att vi är alla här för att vi har något att lära av livet..att mognas..även fast vi många går den hårda vägen fram..så skönt att du vänder på det istället för ser allt det negativa..är nog få som skulle vara så klarsynt och posstiv som du är med tanke på vad som hänt och händer runt om dig..Du verkar vara en sådan fin människa!

Jag kan många gånger fråga mig själv varför jag har det liv jag har och med dess utmaningar..sen kan jag däremellan bara vara tacksam över hur mycket det fått mig att mogna som människa..och som du skriver..njuta av livet..carpe diem..Utan Sams diagnoser hade jag inte alls gjort det..



Stor kramis..Mamma Zoffe

2009-04-17 @ 09:59:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0