Snart..

Nu närmar sig den där dagen igen
- den som inträffar för oss alla en gång om året.
Födelsedagen... :-)
Om tre dagar har ännu ett år av mitt liv passerat.

Innan olyckan inträffade, hade jag en våldsam ångest över att jag några månader senare skulle fylla 30 år...
Jag ville absolut inte fira det och tyckte nästan att det kändes som om livet var slut...
Ironiskt nog.

För när jag efteråt insåg hur nära döden jag varit och vilket mirakel det var att jag var kvar,
så hade jag plötsligt också all anledning att fira!
Och den känslan och tanken har jag fortfarande kvar, åtta år senare.
Det spelar liksom ingen roll vad jag fyller längre - det viktiga är att jag får fylla år!
Att jag är här och nu
- närvarande och fångar dagen så mycket det går.

Vi vet inte vårt öde, vad det har i beredskap åt oss eller hur många födelsedagar vi får uppleva,
och därför firar jag numera livet varje gång jag fyller år! Och det är inget annat än en sann gåva..! :-)
Åldern är inte viktig längre
- livet däremot, är oerhört värdefullt!

Kärlek!
//Anna


Kommentarer
Postat av: carola

åh, är vi lika unga:)



Du har så rätt i det du skriver, jag har ånges var gång jag fyller..ska kanske tänka som dig..

Fira livet, bjuda in på kalas och ha det skoj..



Sköt om dig och hoppas dagaen varit bra

kram

2009-04-27 @ 21:07:28
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Mamma zoffe

Jag läste en bok för ett tag sedan med Depak Choppra där han beskrev åldrandet..Vi, själen åldras inte, det är bara kroppen som gör det-till viss del..faktum är att vi nyproducerar celler i många av våra organ så att vi hela tiden blir som "nya"..tyckte det var en fin tanke..själv blir jag 40 nästa gång..tänker lite på att halva livet kanske gått..men får ändå tänka mer på carpe diem..herregud finns ju så mycket kvar av livet att uppleva..så många dagar..ögonblick..



Skickar ett grattis i förskott!!

Kramisar mamma zoffe

2009-04-28 @ 00:08:22
Postat av: Mi@

Hej! Anna, det var ett tag sedan, har saknat dig :-) Vad roligt att höra, det är du verkligen värd att både vara med på galan och hitta din tatuering, härligt att du får hjälp att skissa upp den också!

Behöver du hjälp med bloggen så ber du Mimmi, hon är otrolig...Ida, som skriver kommentarer här hos mig ibland :-) kolla "gaddnings" inlägget, hon gör också jättefin design för blogg.se



Du kan ju alltid spara en "backup" av hela din sajt...importera hem den liksom!

Japp, nu är jag nyfiken som bara den, både på husbilder och gaddningen din :-) väntar snällt tills bilder kommer!

//Kram Mi@



Ps. svarade detta i min blogg

2009-04-28 @ 07:00:43
URL: http://reflextioner.datapost.se
Postat av: carola

God natt gumman...



Dröm söta drömmar

Carola

2009-04-28 @ 22:58:25
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0