Födelsedagar och skolstart!

Anthony 7 år den 23 augusti!



Thess 3 år den 16 augusti!



De senaste dagarna har ägnats åt födelsedagskalas för barnen,
dagisstart för Thess i måndags och skolstart idag för min "försteklickare" :-)!
Dessutom har en hel del tid gått åt till byråkrati och långa telefonköer (försäkringskassan..), suck..!

Men men - så sakteliga återgår nu livet till det "normala" (vad nu det är?! Haha..) och jag hoppas innerligt att jag inom en snar framtid ska ha ordnat någon form av sysselsättning inom något av de områden jag brinner och känner mest för,
och därmed återinföra glädje, egenvärde och livskvalitet i mitt liv. För då är jag också övertygad om att jag blir en mycket bättre, gladare och roligare mamma!

Men idag är mina tankar först och främst hos Anthony - min store, lille påg!
För det är ju nu skolan börjar "på riktigt" och kraven på barnen ökar.
Och det är kanske inte så lätt för en 7-årig hyperaktiv kille med stora koncentrationssvårigheter,
att anpassa sig till - och framför allt inte i en klass med 34 eller 35 barn (ja, tyvärr läste Ni rätt!)...

Hursomhelst, så håller vi nu alla tummar och dessutom ögon och öron öppna, för att vi på bästa och snabbaste sätt ska kunna hjälpa Anthony om och när det behövs - för det kommer säkerligen att bli en ganska tuff utmaning för honom.
Samtidigt så är han en oerhört klipsk och duktig kille och jag är övertygad om att han kan klara typ vad som helst, om han bara får rätt stöd och peppning!

Kärlek!
//Anna

Kommentarer
Postat av: iesson

åhh vad härligt Anna!! Jag får gratta dig och de dina gällande många saker. Grattis till alla barna!! Själv har jag en 12åring om 1 månad att fira :-) Sen får jag gratta dig till veckans bloggare hos Carola!!!

På ett sätt är det skönt att vardagen trillar på plats igen, samtidigt vemodigt! Nu börjar stora allvaret även för mig då jag måste ta tag i mitt liv... det får bli fullt ös här nu med nya läkarkontakter, FK, Arbetsförmedlingen och Trygghetsrådet. Usch!! Känns skitjobbigt! Men - har gått igenom värre, så jag ska väl klara detta med. Blev lite mycket på en och samma gång bara.

Vet inte hur du tycker om hösten? Själv är jag en sommarmänniska och gillar inte alls kylan, rusket, regnet och blåsten. Visst är det vacker med löven som skiftar färg, men så sorgsamt när den vackra växtligheten somnar in inför vinter. De starka färgerna, lukten, värmen och ljuset ger mig kraft på sommaren.

Ha en fin dag och (((goa kramar))) på dig!

2009-08-19 @ 16:38:39
URL: http://iesson.bloggsida.se
Postat av: sara

Ja vi behöver verkligen komma tillbaks till vardagen här med.

Vad jobbigt för din lille son med så många i klassen. Jag är supernöjd med barnen skola och deras klasser. De är ca 15-18 i var klass. Och ibland har de lektioner tillsammans med de som är ett år yngre eller ett år äldre.

Nu börjar dottern fyran och ska få nu lärare, hoppas det går bra.

Håller tummarna för din kille att han ska trivas i skolan, inte lätt när de har koncentrationssvårigheter. Då behövs alla resurser man kan få.

Många kramar

2009-08-19 @ 18:18:40
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: mamma zoffe

Åh vilka fina raringar du har :-)

Kramis

2009-08-22 @ 17:57:39
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0