Circle of life...




Livet kan sannerligen vara besynnerligt ibland..
När en dör föds en annan, är ju ett gammalt och välkänt uttryck,
men ibland blir det så mycket mera tyngd bakom de gamla talesätten.
Livets oändliga cirkel...
Samma dag som jag födde min älskade Anthony för drygt sju år sedan,
dog min käre farfar - och det kändes verkligen som att han lämnade plats åt min son istället.

Denna gången hade vi naturligtvis önskat att Far / morfar / gamlemorfar,
skulle varit med oss bra mycket längre... Men nu är det ju tyvärr som det är,
och igår - två veckor efter Far´s bortgång, föddes en liten pojke i vår familj..
Mina föräldrars andra barnbarnsbarn!
Och jag är övertygad om att Far ler mot oss alla och är lika stolt över denna lille gosse,
som han varit över alla oss andra barn, barnbarn och barnbarnsbarn.

Stort grattis till Fredrik och Emelie, till Er fina lille kille!


Kärlek!
//Anna

"From the day we arrive on this planet,
And blinking, step into the sun
There´s more to see than can ever be seen,
More to do that can ever be done
There´s far too much to take in here,
More to find than can ever be found
But the sun rolling high,
through the sapphire sky
Keeps great and small
on the endless round

It´s the Circle of Life
And it moves us all
Through despair and hope
Through faith and love
Till we found our place
On the path unwinding
In the Circle,
the Circle of Life.."

(Elton John)


Kommentarer
Postat av: mamma zoffe

Visst är det förunderligt att det är så.. När min pappa dog så tog det bara några veckor innan en ny medlem i familjen Forsell kom till oss - så de möttes säkerligen på vägen..



Alt gott till dig!

Kramis

2009-12-08 @ 21:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0