Gott o blandat..

Dagens inlägg blir nog både knasigt och aningen förvirrat
- men innehåller å andra sidan övervägande positiva saker!

Över huvud taget så är det en ganska galen och allmänt förvirrad tillvaro som jag (vi) lever i för närvarande..
Med flyttkartongen utplacerade lite varstans i hemmet och tomma hyllor och skåp, så är det inte bara jag som tycker att det känns märkligt utan barnen märker naturligtvis också av det.
Men nu närmar det sig å andra sidan med stormsteg och kanske, kanske, vi kan börja så smått redan nu runt den 1 mars.. :-)

Och gues what?! Denna kvinnan har äntligen lyssnat på Er alla och minsann bokat in Ullared den 2 mars..! :-)
Ett stort steg för mig ska jag erkänna.. Haha... Men mysigt ska det bli - bara jag, mina systrar och vår mor!

Barnen, ja...
A har haft sportlov denna veckan, men tyvärr så kolliderade det med att T återigen blev sjuk... Prata om intressekonflikt! :-)
Med påföljd att A varit enormt rastlös och hyper-hyper i flera dagar... Suck! Det är så frustrerande och påfrestande och stundtals vet jag verkligen inte vad jag ska göra?!
Men men - allt är ju inte bara elände! A är också en mycket klok, rolig och kärleksfull kille! Häromkvällen när han skulle lägga sig sade han plötsligt; "Mamma, jag älskar Dig så mycket att det känns som jag är kär i Dig..."! :-)
Lille gubben... Och han är 6 år!?
Å andra sidan fick jag igårmorse helt plötsligt och utan att någonting sagts före, höra; "Mamma, när vi flyttar så vill jag bo kvar hos pappa..."
Och det kändes ju inte alls lika roligt att höra. Men samtidigt så förstår jag ju så väl att han såklart tänker och funderar mycket och tycker att det känns konstigt. Å andra sidan hade han bara hunnit säga det, innan han glatt började prata om vad han vill ha för saker på sitt nya rum..

Och idag då... Tja, mina små glin kan sannerligen peppa varandra! :-) Innan klockan var sju på morgonen hade denna mamman hunnit sätta kaffet i halsen ett flertal gånger av ren och skär fasa över hur nära gränsen de båda är när de "leker" - för att inte prata om hur hes jag var av allt skrikande, då jag försökt överrösta dom och typ vid femtioelva tillfällen bett dom lugna ner sig... Hej och hå!
Efter en - i vanlig ordning med barnen i sällskap - stökig inköpsrunda tillsammans med syster yster, anlände vi så till hemmet igen... Efter bara några minuter kom A med den lilla saxen och sade något kryptiskt om T.... Jag anade oråd och då tillade han; "Mamma, Du måste lova att inte bli sur om jag berättar..." Jahaja - Ni kan säker gissa vad som hänt..?!
Jojomensan - storebror hade varit superduktig och klippt lillasyster... Till saken hör att lillasyster knappt har något hår ännu... Och lustigast av allt var, att i nacken där han valt att klippa, att han klippt av ända intill skallen liksom - tja, Ni kan säkert räkna ut hur det ser ut..?! :-) Hahaha.. Åh, fy fasen - ja, skratta eller gråta?!

Slutligen så kan jag glatt konstatera att allt mitt skrivande, bloggande och distansläsning av allehanda skrivarkurser snart kan komma att kombineras med någon sorts liv även utanför dörrarna!
Av någon anledning finns det nämligen en ovanligt korkad lag som säger att när man väl blivit sjukpensionär, så får man inte komma ut i arbetslivet igen - även om man både vill och kan (och även om det bara rör sig om några timmar i veckan), utan måste i så fall söka dispens först...
Men nu har minsann riksdagen ändrat reglerna så att man både kan och får prova jobba och / eller studera, utan att få sin sjukersättning (d v s "pensionen") omprövad - lysande!
Så nu känner denna svensken sig genast hoppfull inför de dörrar som nu öppnas - och förhoppningsvis kommer jag framöver att kunna delta i samhället lite mera igen.
Och framför allt få social stimulans och inte minst få känna att jag fortfarande har ett värde och en uppgift att fylla! :-)

Som sagt - ett aningen rörigt och förvirrat inlägg idag...
Kanske för att det är precis så jag känner mig inombords för tillfället
- knasig, förvirrad, lättad och faktiskt ganska lycklig..! :-)

Kärlek!
//Anna

Kommentarer
Postat av: syster yster

jaså de lekte frisör?! Annars brukar barn leka doktor, och det var kanske tur de inte gjorde det. Idag. Men men, å andra sidan kanske hårväxten sätter igång nu, på lillasyster. I varje fall hade första rakningen av mina ben (för övrigt med DIN nyinköpta rakapparat för ca 19 år sedan!)den effekten: innan första rakningen hade jag inga mängder med hår och framförallt var de inte mörka, men efter den gången....jösses! Nu ser jag ut som en kvinna från forna östeuropa varje vinter och halva sommaren (för jag ORKAR inte raka så ofta) om man tittar på benen. Ja kanske för övrigt också, för nu har vi ju börjat ett nytt liv, jag och maken,och börjat styrketräna!! Och eftersom jag nu passerat 45-årsstrecket så är väl mustaschen bara några dagar bort haha! Ha en trevlig helg!

2009-02-20 @ 15:56:40
Postat av: Pilla

Önskar dig en trevlig helg Anna..VAD nu det innebär!

:-))

Kramar,Pilla

2009-02-20 @ 16:46:32
Postat av: Me, myself and I..

Hahaha.. :-)

Ja, Ni är ju för góa båda två! Vad skulle jag gjort utan er?!

Pilla - tack för allt och all glädje Du sprider!

Och till syster yster - jag är verkligen ledsen för vad jag ställt till med.. Hahaha... Tänk, att Du än idag inte "kommit över" bravaden med min nyinköpta ladyshave..! :-) Och vad gäller mustaschen, så tror jag nog att Du kan vara lugn - känns inte som att vi har de generna! Ja, det är klart - såvida Du nu inte får för Dig att dra ett varv med rakhyveln där också..! Hihi..

Fortsatt trevlig helg!

Kramar,

Anna

2009-02-21 @ 14:22:03
URL: -http://www.annalandinnilsson.blogg.se
Postat av: mamma zoffe

..blir bara så glad av raderna du skriver :-)hoppas kaluffsen går att få ordning på..kreativ kille du har ha ha..

kramis mamma zoffe

2009-02-21 @ 23:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0