Gott o ont.. :-)

Märkligt att det "måste" vara så...

På ena sidan står
Kärleken,
glädjen och lyckan
- livet! :-)
Men på den andra finns
hot, oro och smärta..

Jag antar att båda sidorna måste finnas,
men ibland önskar jag att det vore en bättre balans mellan de båda
- att det inte blev SÅ tvära kast och skillnader... :-)

Och än en gång slår mig tanken att "..det onda måste finnas för att det goda ska bli synligt.."
För det är ju precis så det är!

Och faktum är,
att ju sämre det är på det ena hållet,
desto mera njuter jag av och tar tillvara på allt det goda istället
- och då blir det goda liksom inte bara gott,
utan helt u n d e r b a r t ! :-)

Kärlek!
//Anna

"Hos Dig är jag stark,
hos Dig är jag underbar,
hos Dig har jag allt..." :-)

Kommentarer
Postat av: Pilla

Som jag skrivit innan Anna...Glada ögon,ger din fiende bekymmer!!

Ha en BRA dag.

Kramisar,Pilla

2009-07-13 @ 09:47:47
Postat av: SmulAnn

Hejsan! Visst är det så att man uppskattar det goda och fina mer om man upplevt baksidorna av livet! Du har ju gått den hårda skolan och har pga dina upplevelser kunnat uppskatta livet mer kanske än om livet farti väl med en...

Vi behöver både det goda och det onda, men visst vill man att det goda ska överväga!

Tack för kommentarerna hos mig! Kram !

2009-07-13 @ 10:47:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0