Michael Jackson vs Uggla..

En liten betraktelse..
Liksom många andra, följde jag igårkväll minnesceremonin för Michael Jackson.

Mycket kan sägas om denne man och han har onekligen betytt mycket för musiken och var en suverän artist på många sätt. Men att det görs så stora pengar på en människas död känns mer än lite makabert...
Och trots alla enorma summor pengar som denne musikmaskin dragit in under tiden han levde,
så är jag övertygad om att det kommer rulla in ännu större belopp efter hans död - lite bisarrt..

Men oavsett detta, så blev jag både rörd, berörd och till viss del upprörd när jag följde ceremonin igår.
För oavsett hur mycket spektakel det är och har varit runt hans bortgång, så var Michael Jackson till syvende och sist bara en människa- en älskad son, bror och pappa, till exempel - som förvisso fick gå till sin sista vila i en guldklädd kista.
Och när dottern Paris i slutet tog mikrofonen och snyftade fram; "... I just want to say I love him so much!",
och ena brodern (Marlon) strax innan sagt; "Maybe now Michael, they will leave you alone.."
- då kan man inte känna något annat än empati!
För hur stor Michael Jackson än var som artist och hur många miljoner fanatiska fans han än har runt om i världen,
så var han i allra högsta grad även han bara en människa.. :-)

Och just därför; jag har alltid gillat Magnus Uggla och tyckt att han kan vara väldigt underhållande och skriva roliga texter.
Men jag vågar nog påstå att han gick för långt i "Allsång på Skansen" igårkväll, när han hade den dåliga smaken att skämta om "MJ" samtidigt som dennes begravningsceremoni pågick..!
Skäms Uggla!

Kärlek!
//Anna


Kommentarer
Postat av: carola

gjorde han, uggla??

Jag kikade på någon helt annat:), följde mj minnes cermoni en stund...



S satt och grät hon, behövd nog lätta på sitt hjärta..Vi väntar på besked om det blir åtal eller inte..Dröjer väl till efter semestern:(

Blir så arg..Här ska hon gå och lida o må dålig medans han lever som vanligt..blä..



Nu har jag ägnat några timmar åt blanketter till soc om hennes lägenhet:)..Blev säkert fel..

Kram på dig sötaste du...

sussa sött

2009-07-08 @ 23:04:14
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0