JAG tror på änglar...!

Ja, det är tveklöst så, att både jag och andra är under skyddsänglars vingar...
Och att både jag själv och två av mina älskade syskonbarn upplevt det på farligt nära håll,
är lika skrämmande som fantastiskt.

Personligen, vid min olycka, är jag helt och fullt övertygad om min skyddsängels närvaro.
För med den hastigheten, den kraschen och den nära-döden-upplevelsen jag upplevde,
är det inget snack om att någon högre makt vakade över mig och knuffade tillbaks mig mot "ljuset i tunneln" igen.

Och häromåret hade min ena systers son inget annat än änglavakt även han, då han som passagerare på en moped och utan hjälm kolliderade med en bil och landade med huvudet i gatan...
Trots svåra skallskador, är han numera så gott som återställd.

Och så nu senast...
Igårkväll var min äldsta systers dotter på väg hem från hästen på sin moped, när olyckan var framme även för henne...
Också hon skadade huvudet, men tack gode gud så verkar även hon ha kommit undan med relativt "snälla" skador..

Jag är så oerhört tacksam för att vi alla tre har överlevt våra olyckor och för den hjälp vi haft längs vägen!
Dock får samtliga dessa händelser mig att säkert fastställa två saker;
för det första, så bör ingen i min familj färdas på moped eller motorcykel... :-)
Och för det andra, så finns det "no doubts in my head" -
Änglar finns!

Kärlek!
//Anna



(Vet att jag använt denna ängel tidigare,
men den passar ju allt för väl in på både min egen
och syskonbarnens "resor"..)

Kommentarer
Postat av: Ingela la la

Usch vad hemskt med ännu en olycka men ni verkar sannerligen ha änglavakt.

Jag har läst i kapp mig lite hos dig nu och jag måste säga att det är synd att någon/några inte unnar dig lycka och kärlek.. Hoppas att det inte tar för mycket energi från dig. Som du skrev så behöver som ju inte läsa din blogg..



Ha en bra kväll!



Kram Ingela

2009-06-25 @ 19:05:39
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Postat av: SmulAnn

Ja änglavakt har man ibland! Jag har själv upplevt det när jag blev påkörd av en bil när jag gick över gatan i april -03. Han träffade min vänstra sida, jag flög upp på motorhuven och landade på gatan och slog i huvudet! Inga skelettskador! Bara ett sår i huvudet som fick sys och en muskelskada i vä ben (jag har en grop än och känselstörning) men det var en baggis!

Nån gillar oss trots allt Anna! I all synnerhet dig!

2009-06-25 @ 19:58:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248-
Postat av: Pilla

En STOR kram till dig!!!

2009-06-25 @ 22:22:38
Postat av: Marri

Hej! Jag vet inte om du läste i min blogg när jag skrev om min skyddsängel, men jag tror precis som du att han finns där (för din del kanske det är en hon :) Skönt att höra att din systerdotter klarade sig med lindriga skador.



Önskar dig en trevlig helg!

Kram

2009-06-25 @ 23:08:40
URL: http://sprallisbarn.blogg.se/
Postat av: mamma zoffe

självklart har vi de som vakar över oss :-)Helt hundra på att det är så!Har upplevt så mkt annat från andra sidan så jag är inte främmande för något längre..men andra kan ju lätt uppfatta mig som "flummig" men då är det väl så..De som inte upplevt själv något av detta har väl svårt att ta in att det finns något mer än det vi ser och hör..så många vill ju ha vetenskapliga bevis..konkret..

Härligt att de ryckte in igen!!



Du undrade hur vi gör med Sam och loven.. För två år sedan hade vi som du beskriver det..Kaos..Vet inte om det har med hans mognad att göra..att han nu blir elva år..

Men dagarna här är skapligt strukturerade än då..

Vaknar..frukost..spel eller bad..studsmattan..utflykter..spel igen..mys med alla djuren..

Vi talar alltid om dagen innan hur kommande dag blir..Förra sommaren skrev vi vecko schema o hade på kylskåpet..en planering om vad som skulle ske..

Alltid reservplander för vad vi kunde göra om det var dåligt väder..bla åkte vi till sågen och fick spillvirke så vi kunde snickra jättemycket i garaget..köpte brännpenna så vi kunde göra fina mönster på träbitarna..



Vi införskaffade en sån där som man kan spela tennis med sig själv och hade ute på gatan (bor så till att det funkar)åkte skateboard, rullskridskor..

vi märkte att det krävdes mkt av oss ett tag då han inte lekte med andra barn..vi fick då bli ställföreträdande vänner och det var drygt..man har ju annat å göra..Många turer till badhuset där man kunde bada inomhus då det var dåligt badväder ute..

Vi skaffade djur som sysselsatte han en hel del (råttor och kaniner)han är mkt för att läsa så vi köpte en hel del som han gillade att sitta och läsa..Vissa dagar bakade vi bara för att få tiden att gå och han var sysselsatt..åkte iväg på picknick bara för att få två timmar att gå ibland..



När vi köpte studsmatta blev det bättre märkte vi åxå..oj vad många lekar som sker där och vi får givetvis vara med och hoppa..bra att göra av med massa energi åxå för han..



Tja det var lite av det jag kom på..

Skall nu till sjön igen med killarna..Ikväll skall jag och Sam på the Poodles på ludvikafestivalen..kul..har roddat mkt innan så det skall nog gå bra!!



KRAAAMIS

2009-06-26 @ 13:52:40
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0