ADHD/AS/NPF - Bloggträff!? :-)

Sedan Anthony fick sin ADHD-diagnos för drygt ett år sedan har jag förtvivlat sökt stöd och hjälp via nätet och bloggarna, eftersom BUP inte ställt upp som de borde.
Och jag är mycket tacksam för alla de kontakter och trevliga människor jag träffat på detta sätt - det är oerhört värdefullt att kunna utbyta tankar, känslor, farhågor och samvetskval med människor som verkligen vet och förstår vad det handlar om. Likasinnade som själva har eller lever med någon som har någon form av NPF. För gudarna ska veta att det inte är någon normal familjesituation man lever i, det är en ständig berg- och dalbana med tunga uppförsbackar, tvära svängar och hisnande utförsbackar och det påverkar oss alla i högsta grad!

Och just med tanke på detta och värdet av stöd och uppmuntran och inte minst förståelse, så har jag och
SmulAnn sedan en tid tillbaka "pratat" om hur roligt det vore om vi föräldrar och / eller anhöriga till någon med NPF kunde träffas, umgås, prata, skratta och gråta tillsammans - att för en dag eller två bara ösa ur oss vad vi tänker och känner och dela det med andra som vet och förstår! :-)

Eftersom vi alla bor i olika delar av landet så får vi ju försöka hitta en plats som blir någorlunda "rättvis" för oss alla, och förslag mottages tacksamt! :-)

Vill gärna dela med mig av några rader ur "Råd till dig som är förälder till ett barn med ADHD" av Agneta Hellström (förvisso är det kanske något som alla med erfarenhet av NPF känner till, men det kan förhoppningsvis vara en tankeställare för de som inte känner till hur det kan vara..);
"..Ibland kan ett handikapptänkande vara till hjälp. Vi säger inte till ett barn som är blint att det ska se sig för, vi säger inte till ett hörselskadat barn att det ska höra upp. Men barn med ADHD får ofta höra att de ska skärpa sig, ta sig i kragen, lugna ner sig, rycka upp sig, tänka sig för; just sådant som de på grund av sitt funktionshinder har svårt för."
Mycket välformulerat och tänkvärt tycker jag!

Kärlek!
//Anna

"Om himmeln inte vill höra mig,
ber jag helvetet om hjälp.." (Latinskt ordspråk)

Kommentarer
Postat av: J O A

Hej! jag fick nyligen tips om : http://www.adhdforum.se/ har inteloggat in mig där än men jag ska . Kramar JOA

2009-03-31 @ 13:00:40
Postat av: Carola

Vilken kanonidè...

Har ju min dotter som dom "tror" har ADD, mått dåligt sen 7års ålder nu är hon 18...knappt fått hjälp alls..



Sen glöms ju resten av familjen bort, vi som tassar på tå och inte lever normalt..

JAg ska själv gå på utredning nu, skrämmer mig men samtidigt skönt att få ett svar..kanske slippa alla humörsvängningar och mörka tankar..

Vill ha ett "normalt" liv, kunna leva och funka socialt..



Massor av kramar till er alla

2009-04-01 @ 07:47:38
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: 3 barns mamman

Hej hittade hit från smulanns sida.

Min pojke fick sin diagnos förra året i mars -08- ADHD.Kan tala om att vi inte heller fått den hjälp från BUP som jag anser man ska få.Kämpar även med andra myndigheter för hjälp och rätt skolmiljö för honom..men bara en massa bakslag.Har även jag försökt hitta hjälp och stöd här på nätet och bloggar så jag blir glad att jag nu funnit en till:)



Kramar Jessi

2009-04-01 @ 11:35:23
URL: http://www.metrobloggen.se/mum
Postat av: SmulAnn

Fint att du puffat för att vi ska få till en träff!

Det vore verkligen kul!

2009-04-01 @ 12:42:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: mamma zoffe

Jag hänger på!! hellst om det är till hösten så att det går att planera in bättre med livet här hemma med jobb, barnvakt och ekonomi..

kramis o hoppas det gick bra på galan :-)



2009-04-01 @ 18:55:26
Postat av: Malin

Hejsan kära Anna!

Va kul det skulle vara med en bloggträff ;)



Har oxå försökt söka hjälp här och var för känner att BUP inte kan ge den hjälp vi vilat/behöver ha.



Kraaaaaaaaaaam och många tankar till dig gumman

2009-04-02 @ 00:46:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/28474

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0