BUP, A - och mammaroll..

Kampen med - eller snarare mot - BUP fortsätter...
Varje möte tycks väcka ny frustration och fler frågor, än tvärtom..?!

Dock fick jag igår höra dessa orden uttalas av en av tjejerna som känner både mig och Anthony väl..;

"Anna, varje gång ni kommer hit och jag träffar Anthony, så slås jag av vilken gó och glad, duktig och artig kille han är!
Och vet Du - det är faktiskt till största delen Din förtjänst. Det är ju Du som haft och har huvudansvaret för barnen och format och uppfostrat dom - så Du ska inte vara så hård mot Dig själv!"

Gissa om de orden värmde och gladde och satt där de skulle när de som bäst behövdes!
För i dessa dagar, när jag känt mig som mest misslyckad som mamma och samvetet ständigt plågar en,
så var dessa ord som balsam för själen! :-)

...Från och till är en mors styrka
större än naturkrafternas... :-)

Kärlek!
//Anna



"Det finns inga allvetande och felfria föräldrar.."

Kommentarer
Postat av: wojtan

Hej



Tillsammans med att man födde barn, kom ett samvete som heter duga!

Man är så rädd att göra fel, inte uppmärksamma för mycket, för långa dagar på dagis osv....

Vi måste bara lära oss att vi är VÄRLDENS BÄSTA mammor till just våra barn!

De älskar oss och ser upp till oss.

Kram Wojtan

2009-03-26 @ 15:29:42
URL: http://wojtansblogg.se/wp
Postat av: J O A

De allta allra flesta mammorna är ju faktiskt just så bra mammor de bara kan och funkar. Det är ju en ytte pytte liten fläck med personer som inte ens ska få kalla sig mamma. Du är långt ifrån en sån mamma tjejen! Sug åt dig av hennes ord!!! Kram J O A

2009-03-26 @ 17:23:41
Postat av: SmulAnn

Det är ju så rätt Anna! Det är ju din förtjänst! Sug åt dig detta!

Du är så bra som du är!

2009-03-31 @ 08:19:01
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0