Stormbyar på skånska slätten..

Jahaja - det lät ju inte vänta på sig precis... Första testet för nya huset...
För av någon anledning så hade vädergudarna bestämt sig för att förvisso låta solens strålar lysa över den skånska slätten, men också för att det var dags (?) för en riktigt rejäl vårstorm..! :-)
Och vindarna har slitit runt knutarna denna dag vill jag lova! Fönsterna står fortfarande och skakar och taket på "lekstugan" (ja, för den är mer i storlek med en semesterstuga på Ölands djurpark, typ..) verkar vara på väg någon annanstans -  men i övrigt verkar allting stå pall! Det är ju ändå en tröst, haha.. :-) Och då har jag hunnit vara husägare i typ några veckor.. :-)

Nej, faktum är att den verkliga trösten en sådan blåsig och huttrig dag som denna, är att känna den kärlek, värme och omtanke som jag omges av! :-) Några vänliga ord från en granne, en hjälpsam hand från en annan, ett oväntat men välkommet sms från nära och kära - då känner jag återigen att allt kommer att ordna sig, det här fixar jag! :-)

Kärlek!
//Anna

"Det är inte svårt att börja ett nytt liv.
Det räcker att fortsätta
med samma styrka och energi som tidigare,
och att göra det bästa av det." (P Coelho)

Thess vid vår Solens uppgång sett från köksfönstret..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0