Morgonstund..

Med svidande ögon och tungt huvud,
konstaterar jag att kroppen än en gång tvingat upp mig onödigt tidigt (typ 4.30 - och även om jag anammar
fånga-dagen-konceptet, så behöver man ju inte gå till överdrift.. Haha) och till att börja med känner jag mig ganska irriterad över att ha blivit lurad på åtminstone en timmes sömn..

Men sen...
- njuter jag av den stillhet och ro som mitt hem andas och lyssnar andäktigt och nästan rörd,
till tystnaden...
.. Plågsamt medveten om att det under den lugna ytan lurar nytt kaos och att denna sällsynta frid
väldigt snart kommer att störas av mina två "änglar"...

Och därför njuter jag av detta sällsynta men värdefulla ögonblick för mig själv, trots den arla morgonstunden,
och njuter av mitt kaffe, medicinernas lindring och den högst ovanliga tystnaden i huset... :-)

Ha en härlig dag!

Kramar,
Anna

"Om Du går upp tidigt tre mornar,
har Du vunnit en hel dag..."

Kommentarer
Postat av: Eva

Ensamma sekunder i morgonstund

har sällsynt mycket gull i mund

Nu ¨måste vi få ihop en träff. Jag är nyfiken på bilderna med Mattias. Jag är ledig nästa vecka

2009-05-08 @ 21:59:42
Postat av: carola

tack Anna..



vet inte hur jag ska ta mig upp den här gången..

Så mycket som blivit sagt...Gör så ont nu, maktlösheten är fruktansvärd...



önskar att du får en underbar helg...

kramisar

2009-05-09 @ 00:23:11
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0