Brott eller brottsling..?

Jag säger som dottern; "Ha...ha..!"
För mitt i all förvirring och bedrövelse över det som inträffat, så kom jag till min stora lättnad på att jag faktiskt hade lösenord och grejor på min dator, vilket med all sannolikhet gör att tjuvarna knappast lägger något krut på att knäcka någon kod och därmed komma åt mina högst personliga texter, tankar, ord och bilder,
utan "helt enkelt" formaterar om hela "skiten". Och den vetskapen gör ändå att det känns lite bättre inom mig!

Däremot blev jag typ heligt förbannad, när jag idag pratade med försäkringsbolaget...
De ifrågasätter och ställer frågor och krav, som gör att man själv känner sig misstänkt och nästintill kriminell
- vad fan, det är ju j a g som blivit utsatt för ett brott, inte tvärtom..?!!
"Det är ju bra om du har kvitton eller foton på smyckena..." Jo, gomiddag! Smycken som jag samlat på mig under typ 38 år..
Det är så gott som omöjligt att komma ihåg och än mindre att kunna beskriva varje litet örhänge,
men att dessutom ha foton på allting..?
Men jovisst - flera av smyckena finns säkert på bild. Problemet är bara att allt för många av mina foton låg i den datorn som stals.... Status que, alltså..!

Och jag får en tydlig föraning om hur lång tid mitt ärende kan tänkas ta hos försäkringsbolaget..
Grr..:-(  De har inga problem med att ta hutlöst mycket be!talt för sina "tjänster", men har man oturen att behöva utnyttja det man faktiskt har betalt för så får man nog vara beredd att strida för sin sak! Och, förstås, på en massa tidsödande och många gånger oförståelig (och oförklarlig!) byråkrati!

I believe..

Kärlek!
//Anna



Det är när mörkret faller och kvällen nalkas,
som det börjar spöka...
Men men - med all Kärlek, värme och omtanke jag (och barnen) omges av,
så kommer allting att lösa sig till sist, det är jag övertygad om!
Tack till alla Er underbara som finns och bryr Er! :-)


Kommentarer
Postat av: iesson

Förstår din ilska och frustration Anna! Hoppas allt löser sig framöver... Försäkringsbolag, försäkringskassor.... ja allt som har med det att göra är det mycket krångel med!! Hade du ingen back-upp på något i datorn?? Tänker att jag borde nog fixa det. Jag har inte gjort det på evigheter. Det är ju foton som är svårast att återställa... Och egna texter och sånt förståss....

hmm... Känner för dig och din familj och hoppas att ni känner er trygga snart igen i ert hus - låt inte tjuvarna ta er trygghet också! Styrkekramar i mängder!

2009-11-02 @ 22:06:26
URL: http://iesson.bloggsida.se
Postat av: MizzLiz

Försäkringsbolagen är bedrövliga. Sonen blev av med sin moped för tre månader sen och vi har fortfarande inte fått ett öre. Snart har vi betalat i försäkring vad vi kommer att få ut för mopeden. Dom är smarta. Nu är ju verkligen inte att förlora en moped i närheten av vad du har gjort. Lider med dig. Kram

2009-11-02 @ 22:42:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/mizzliz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0