Mammahjärtat... :-)

Trots kyla och (snö)storm utanför,
har solen och ljuset återvänt här inne... :-)



Utbrott och sammanbrott,
tårar och konflikter,
hårda ord och slag som haglar...

Men så
- när stormen bedarrat,
och han åter är liten och rädd,
kryper han tätt intill och säger stilla;
"Jag älskar dig mamma, mest i hela världen!"

Tårögd sluter jag honom i min famn,
och undrar hur länge man egentligen orkar...
Orkar med denna ständiga, dagligt återkommande, känslomässiga berg- och dalbana..?!
Alla dessa höga berg och djupa dalar, all fysisk och psykisk smärta och ständiga oro
och tassande på tå, för att försöka förutse och undvika nästa raseriutbrott..?

Svaret är naturligtvis alltid
- det handlar ju om det käraste jag har, och aldrig kommer jag sluta kämpa för mina barn,
deras bästa och en harmonisk tillvaro för oss alla!
Men det går inte att förneka, att stundtals är tröttheten stor,
frustrationen ännu större
- men mammasamvetet och -hjärtat är alltid störst! :-)


Kommentarer
Postat av: carola

nu får du mig att gråta en skvätt..

Ser nisse framför mig när han kryper intill, ber om förlåt och frågar om vi fortfarande är vänner..

Det skär i hjärtat.



Lika mycket skär det när jag är den som har utbrotten, gör dom illa psykiskt....När dom tassar på tå, när dom kramar om och säger att jag är bäst i världen...



Hur ska jag göra för att låta dom slippa det här.

Ska jag flytta ifrån dom? Så rädd att göra dom illa, såra dom.

Kram till dig Anna, en superkvinna och en underbar älskvärd mor...

2010-12-01 @ 16:33:38
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Lenaeff

Åh Anna, du skriver så vackert och så fint. Och de där stunderna när man får höra de orden från sina barn, att de älkar en så mycket kan ju bära en hur långt som helst.

Kramar om dig vännen//Lena

2010-12-01 @ 17:03:28
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Postat av: Bellan

Vad fint och bra du uttrycker vår vardag, för visst är det så vi har det. Det är ju de där små fina stunderna av kärlek som lyfter upp oss så vi orkar lite till.

Skickar en massa kramar till dig!

//Bellan

2010-12-01 @ 17:11:12
URL: http://metrobloggen.se/svampbobtjejen
Postat av: SmulAnn

Jag läser dina fina ord och blir varm!

Ha en underbar andra advent!

Kram!

2010-12-05 @ 07:07:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248-
Postat av: Mib

Ja tänk dessa underbara ungar som ibland verkligen sätter vår kärlek på prov. Och när man sen sitter där och tröstar så är ens kärlek så himla stor. Kramar från mib.

2010-12-05 @ 11:09:25
URL: http://Mibfilosoferar.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0