Ont - det gör ont...

...men det går...
Dock med nöd och näppe! :-)
Jag brukar inte vika mig,
och jag brukar heller inte låta smärtorna knäcka mig
- men just nu är det bra nära...
Varför i h-e skulle jag vara så dum att sabba mitt knä - också..?!

Jag förbannar mig själv flera gånger dagligen, jag lovar..!
Som om jag inte hade smärtor nog!
Suck...
Nu är det bara att "face it" - och det suger...-(
Inte alls vad varken jag, kroppen eller mitt liv i allmänhet behövde...!

Men - som min käcke läkare sade idag när jag grät av smärta under övningarna;
Du har en jäkla vilja Anna, det märks!

.... Och ja - det har jag! På gott och ont kanske..!
Det är enbart min vilja som fått mig hit - utan den hade jag inte levt,
Och den sabla viljan får mig till mycket
- många, många bra saker,
men även till mer korkade saker... :-)

Som nu, med mitt knä...
Hade jag haft den blekaste av vad den lilla fotbollsturneringen skulle göra med mig och min framtid,
så hade jag ALDRIG offrat mig som jag gjorde.!

Just nu suger det...
Jag är SÅ less på smärtor!

Men tro mig - jag kommer tillbaks!

Kärlek!
// Anna.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tänker på dig !

Vet hur det är att ha smärtor ( sjuk sen jag föddes) & jag har också viljan...för stor kanske

Hoppas du mår bättre snart

Kram Åsa

2010-07-23 @ 09:10:50
URL: http://matsochcasperforever.blogg.se/
Postat av: Bellan

Vad jobbigt för dig! Måste naturligtvis kännas onödigt, det som hände. Men du kommer säkert att kämpa dig igenom detta också. Vi får väl hoppas på att det går fortare att läka än vad läkarna tror.



Tänker på dig och skickar massor av kämpakramar!

2010-07-23 @ 09:49:17
URL: http://metrobloggen.se/svampbobtjejen
Postat av: Åsa

Hej Anna

Jag lider av en mag & tarmsjukdom som kallas på ren svenska: falska tarmvred. Den är obotlig, och innebär svåra smärtor & ständig förstoppning. Levt med detta sedan födslen, men har inte kunnat acceptera helt :(

Sen har jag värk i kroppen, ingen diagnos....än...Svårt att få....

Absolut inte samma smärta som dig, men jag lever med det också varje dag. Så vi har mycket gemensamt, med smärta & barn.

Hoppas du får en kanon lördag:)

Kram Åsa

2010-07-24 @ 14:15:26
URL: http://matsochcasperforever.blogg.se/
Postat av: jörgen chef...

du är tillbaka....... du finns ju här och nu.. så de så!!! puss på det onda..

2010-07-24 @ 18:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0