Livlinan borta..?



Min livlina, i ordets  sanna mening, har de senaste fem veckorna bestått av de ovärderliga möten med andra föräldrar på strategikursen på BUP
- och idag var det sista gången...
Tror inte att många - och definitivt inte jag själv! - var redo för "examen"..!?

När man äntligen, face-to-face, träffat likasinnade - som t ex är lika frustrerade och uppgivna som jag, som liksom jag känner sig värdelösa som föräldrar emellanåt (?) och som också någon gång ibland känner sig totalt utlämnade och helt ensamma
- så var det liksom slut på "det roliga" och vi kastas återigen obarmhärtigt ut i vår vardag och verklighet...
Min fråga är helt enkelt; när f.. fortsätter kursen..?! :-)

Folk ( inklusive personal på BUP) kan slänga hur mycket "goda råd" och böcker och annat i huvudet på mig
- det går ändå aldrig att jämföra med det utbyte man får av alla andra föräldrar i samma situation,
oavsett om det är "öga-mot-öga" på en föräldrakurs, eller om det är via nätet och bloggarna.
Och DET är ovärderligt för mig, och tveklöst det som betyder mest för mig i min fortsatta kamp för mitt (mina) barn,
och i rollen som mamma i diagnosland! :-)

Tack till alla Er som delar med Er!

Kärlek!

//Anna


Kommentarer
Postat av: mamma zoffe

Förstår hur du menar..här har jag självhjälpsgruppen med tre andra mammor..kan ni inte fortsätta att ses, ni som redan har fått upp kontakten nu med varandra?? En självhjälpsgrupp borde ju landstinget stötta upp med till en början tills man blir självgående..här var det landstinget och kyrkan faktiskt som samordnade detta..



Känner som dig åxå att livlinorna finns åxå här på våra respektive bloggar..har hjälpt mig många gånger då man tror att man skall drunkna i alla jobbigheter..så finns ni bara därute <3 och ger det välbehövliga stödet och peppningarna..



STOR KRAM

2010-06-08 @ 22:44:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846/
Postat av: Åsa

Hejsan

Hittade din blogg via FB.

Vi har en son som utreds för ADHD, resultatet kommer på torsdag. Det är upp & ner dagligen här, humör, utbrott & förståelseproblem. Men ackvadvi älskar vår son :)

Mvh Åsa

2010-06-12 @ 15:40:34
URL: http://matsochcasperforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0