Du är värd all kärlek.. :-)

På mitt köksbord har jag en hög med vackra bilder,
som förmedlar en massa kloka och tänkvärda ord.
Personligen brukar jag placera det kort som har orden "Jag lever i nuet" främst,
eftersom det ju är efter den devisen jag gärna vill och försöker leva.
Men som sagt, det finns många fina tankar och bilder att välja bland,
och igårkväll kom plötsligt min älskade A med ett av korten till mig och sade;
"Mamma, detta är till Dig och Jörgen..."

På framsidan står det; "Jag är värd all kärlek" :-),
och på baksidan kan man läsa följande;

Jag accepterar mig själv precis som jag är. Jag är övertygad om att jag har ett värde grundat i det faktum att jag finns till. Jag känner mig trygg och värd att älskas.
Jag öppnar mig med tillit och bjuder in kärleken från alla håll, jag låter den komma och fylla mig till brädden. Jag är tacksam för all kärlek som finns omkring mig.
Inuti mig känner jag en ovillkorlig kärlek till allting, som även omfamnar mig.
Jag är värd all kärlek.

.... Blir man tårögd då, eller? :-) Älskade lille A...
Vi är a l l a värda all kärlek och att känna precis så som det står ovan,
även om det inte alltid varken är särskilt lätt eller en självklarhet.
Men om det är någon jag själv anser vara värd all denna kärlek,
så är det just mina barn och inte minst A, som kämpar så med sig själv och sin självkänsla!

Kärlek!
//Anna



Kommentarer
Postat av: Lenaeff

De orden måste ju verkligen värma ditt mammahjärta, att du lyckats förmedla detta till din son är ju sann lycka.

Kram och ha en fin helg tillsammans med dina nära och kära//Lena

2010-11-27 @ 12:04:20
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Postat av: Yrre

Klart man blir, så fint!

2010-11-27 @ 22:29:31
URL: http://blogg.aftonbladet/yrre
Postat av: carola

åh sån goding..



idag har jag haft en bra dag, mycket kärlek och mys.Barnen har kramas och jag har kunnat kramat dom

För första gången på långe har jag känt, känt att jag älskar dom.



På torsdag ska jag på föreläsning med Erik donell, ska bli superintressant.

Han har ju tourette, blir även om övriga diagnoser bl.a ADHD.

Stor kram gumman, du är värd all lycka och kärlek

2010-11-28 @ 23:57:21
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: jörgen

han är hur underbar som helst!!! jag kanske lär mig ett och annat.... puss på den underbara mamman!!

2010-11-29 @ 16:41:32
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0