Himlen gråter...



Idag är det inte bara himlen som gråter... :-(
För ett år sedan vid denna tiden satt jag vid min älskade Far´s sida,
och såg hur hans livslåga sakta falnade...
En låga som brunnit så starkt, men som nu flämtade allt mera i takt med
att andningen blev allt ytligare..

Timmarna innan vi åter kallades upp till sjukhuset, hade jag hört min far´s röst för sista gången.
Vi hade alla tillbringat dagen hos honom, när jag satte mig vid hans sida och tog hans hand och han sade;
"Nu är jag helt slut - nu orkar jag inte mer..." Varpå jag svarade; "Jag förstår far, det är okej - sov Du nu..."
Innerst inne förstod jag vad det betydde och vad innebörden i våra ord sade,
men förträngde det ändå - tills dess att jag återsåg honom på natten, och insåg att han på ett plan redan hade lämnat oss.

Men jag är övertygad om att Du kände alla Dina tösers närvaro in i det sista Far. Och trots att vi visste att döden var oundviklig, blev ändå Ditt sista andetag en chockartad upplevelse. Samtidigt som jag ville släppa taget om Dig och låta Dig få ro, så insåg jag ju samtidigt att det innebar att vi aldrig mer skulle få se Dig eller få höra Din röst eller Din kryckas klickande ljud...

Men nu har alltså ett helt år redan gått och jag förstår inte hur..?
Tack för allt älskade Far! För att Du var en stor och mycket viktig del i mitt liv under så många år,
för allt Du gav, för alla goda skratt och för de outplånliga avtryck Du lämnat genom mig och mina barn.
Saknaden är fortfarande lika stor och det går inte en dag utan att jag tänker på Dig!
Men Du är ständigt med mig, i tanke och minne,
i hjärta och sinne.. :-)

Kärlek!
//Anna

Dröm om morgondagen,
minns gårdagen,
lev idag
- that´s the way it should be!


Kommentarer
Postat av: Lenaeff

Kramar till dig kära Anna!

Vad vackert du skriver, vilken kärlek du förmedlar.

Det är så tungt när någon man älskar så mycket inte längre finns där, så offatbart och så sorgligt och så stort. Hoppas att du kan känna tröst tillsammans med dina nära och kära i sorgen.

Lena

2010-11-23 @ 12:20:18
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Postat av: syster yster

känner som du, anna, en stor saknad just idag men också en stor tacksamhet. tacksamhet för att ha haft en far, tacksamhet över att han levde så gott han någonsin kunde så länge han kunde, tacksamhet över att vi alla (barn och barnbarn) kunde ta farväl av honom på ett värdigt och fint sätt på söndagen och en enorm tacksamhet att få ha varit med när hans hjärta slog sitt sista slag: han som en gång varit anledningen till att mitt hjärta slog sitt första slag. tack far, för att jag fått uppleva dig!!

2010-11-23 @ 19:06:33
Postat av: mamma zoffe

Så jättefint skrivet! Tårarna kommer, så mycket jag känner igen..

Jag kan än idag känna hur pappa lever vidare, med allt det han lärde mig iform av den jag är..mycket av hans tankar och handlande finns kvar i mig, som ett spår av det han var och stod för :-)och det är jag banne mig stolt över!



Stor styrkekram vännen..jag förstår hur ont det gör än..

2010-11-23 @ 23:22:59
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846/
Postat av: carola

tårarna rinner, så vackert och berörande du skriver.



Tänker på dig

kramar om

2010-11-24 @ 08:03:53
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: carola

tårarna rinner, så vackert och berörande du skriver.



Tänker på dig

kramar om

2010-11-24 @ 08:03:54
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: SmulAnn

Tänk att tiden går så fort...

Alla minnen finns kvar men saknaden är förstås stor...

Tänker på dig och de dina och önskar er en fin första advent!

Kram!

2010-11-24 @ 10:43:00
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248-
Postat av: carola

kikar in och önskar en trevlig helg...



Stor kram gumman

2010-11-26 @ 15:22:52
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0