Flickor med ADHD...



Tänk, så mycket det kan betyda... :-)
Även om Ni bara möter och är delaktig i en människas liv i en vecka,
ett par timmar eller så bara för ett kort ögonblick,
så kan Ni helt förändra den människans liv! :-)

En sådan känsla har jag själv fått uppleva ibland,
och förra veckan var det
Maria Andersson som stod för det
intrycket :-)
- och för Er som inte lyssnat på hennes föreläsningar tidigare, kan jag inte nog berömma henne och rekommendera Er att gå och lyssna om hon dyker upp någonstans i Er närhet!

Vilken inspirerande och energisk kvinna! Orden fullständigt forsade ur munnen på henne,
när hon på ett väldigt intimt, rörande och berörande sätt berättade om sitt liv och sina erfarenheter.
Och vid flera tillfällen föll tårarna på mig, då jag hörde hennes historia
- dels av empati och delvis av stor igenkänning...
För det fanns så mycket i det hon beskrev, som jag kan känna igen både mig själv och sonen i.
Och när jag åkte hem efter föreläsningen, fann jag mig själv bubbla över lika ivrigt till min syster,
som Maria gjorde under själva föreläsningen! :-)
Hon gav så oerhört mycket av sig själv, samtidigt som hon kom med många konkreta råd,
och jag smälter fortfarande allting som hon sade.
Men det allra viktigaste budskapet som hon själv ville framföra,
var att våra skolor måste individanpassas, det måste skapas möjligheter där för våra barn och ungdomar,
och kommunikationen mellan skola och föräldrar måste fungera!

Med andra ord - hon underströk just det som vi är så många föräldrar i NPF-världen just nu som kämpar för
- med näbbar och klor,
blod, svett och tårar..!
Och vår kamp kommer att fortsätta så länge det behövs
- för vi ger aldrig upp om våra barn!
De måste få veta att vi aldrig kommer svika dom, oavsett hur mycket de testar såväl oss som omgivningen!



Kärlek!
//Anna.


Kommentarer
Postat av: Lenaeff

Åh vad härligt att gå på en föreläsning som ger en så mycket. Det tillhör ju inte vanligheterna precis. Och visst har hon och du rätt, skolan är utan tvekan viktigast att få att fungera.

Kramar om och hoppas att du torkat tårarna :-)

Lena

2011-03-14 @ 18:46:05
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Postat av: Mamma carola

Visst är hon underbar,det bästa jag varit på.

Sättet hon berättar på,vilket liv hon levt.

Fantastisk kvinna.



Tack kära du för dina underbara ord hos mig.

Det värmer som vanligt

2011-03-16 @ 08:47:19
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!

Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)

Klicka här för att anmäla dig:

http://www.domkallarmighannes.com/2011/03/dagens-blogg_15.html

2011-03-16 @ 18:02:18
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: Mib

Åh jag har inte varit på nån föreläsning med henne men det märker jag ju nu här att jag borde ta mig tid till vid tillfälle :-)

Klart vi kämpar! Och vi ger aldrig upp!

Kram på dej.

2011-03-20 @ 12:18:39
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0