My big "no no"...

Ni som följt mig här på bloggen under en längre tid,
känner också till att jag kan svänga ganska brutalt mellan olika ämnen från en dag till en annan.. :-)
Och sista tiden har ju tyvärr dominerats av ganska negativa och sorgliga inlägg,
varför jag idag tänkte bjuda på något helt annat... :-)

För tro det eller ej - trots heliga löften från undertecknad förut,
om att aldrig någonsin igen sätta sin fot på Ullared´s mark, så var det just detta hon gjorde idag...
My big "no no"...!
Mot bättre vetande lät jag mig än en gång ryckas med av syster yster,
och enda anledningen till att jag faktiskt följde med var tanken på att kanske kunna ordna julklappar till barnen...

Hursomhelst - vi anlände till Ge´kås i Ullared och tog oss in utan större bekymmer.
Dock räckte det för mig att se skyltarna för att jag skulle få rysningar i nacken...! :-)
Men men, vi kom in - och sen är allt bara dis och dimma för mig, haha..!
Jag var såpass förberedd, att jag visste exakt vad jag skulle leta efter - vinterytterkläder till barnen samt julklappar åt desamma. Men alla hysteriska tanter och farbröder som hänger i handtagen på sina vagnar finns det ju liksom inga varningsskyltar för..?
Så jag tog ett snabbt beslut - no mercy! Och styrde glatt min egen vagn mot den ömmaste punkten på respektive människa jag krockade med... :-)
Och sen - plötsligt, befann jag mig i mardrömsscenariot... Bland leksakerna..!
Det var ju här jag skulle fixa klappar till barnen - men hur lätt är det när alla människor står i vägen och blockerar med såväl kroppar som vagnar, samtidigt som de fotar med mobilerna och hysteriskt ringer släkt och vänner och frågar huruvida det är detta just deras barn vill ha...?!

Suck... Nåja, jag hade i rena förskräckelsen lyckats rycka åt mig lite saker som jag tror att mina barn kan gilla och stod i ett hörn någonstans för att försöka hämta andan och kraften att ta mig igenom vagnmyllret mot kassorna, friheten och den friska luften,
när plötsligt min kära syster står där en decimeter från mitt ansikte och säger "hej"..! Kan bara föreställa mig hur dum jag såg ut just då - apatisk, med något vilt i blicken...!? :-)

Med förnyad kraft tog jag mitt vapen - ja, det vill säga kundvagnen! - och började forcera mot kassorna.
Och då, när jag inte trodde att det kunde bli värre - precis efter att ha hört det fasansfulla faktumet att Björn Ranelid ska delta i melodifestivalen - så håller jag på att krocka med en pyramid gjord av böcker...
Självklart mega-egot Zlatan´s "Jag är Zlatan"... Jag övervägde allvarligt att använda tändstickorna jag precis lagt i vagnen för att förinta dessa patetiska rader, men sansade mig som den ordentliga människa (?! haha) jag är, och fortsatte mot kassorna...

Ja, kära vänner - summa sumarum är alltså;
jag åkte,
mitt förstånd förtvinade lite till
- men jag överlevde, mot alla odds!
Men nu, nu är hon slut som artist... :-)

Kärlek!
//Anna

Kommentarer
Postat av: ann

Jag har inte varit dit men jag vet om många som farit dit från Åland för att handla.Vet inte om jag skulle fixa det heller,jag orkar inte handla flera timmar bland många människor.Vad härligt att du kom iväg och fixa dina julklappar till barnen men också hade roligt med din syster.Styrke kramar från Åland.

2011-11-11 @ 09:11:34
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej

Jag heter Joanna och är 23 år men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är llika värda oavsett bakgrund, så kolla gärna in min blogg:)

kram

Ps. glöm inte att anmäl dig tilll veckans blogg och bli länkade för min 400-600 unika läsare/dag:)

2011-11-13 @ 21:48:58
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0