Slutligen blev bönerna hörda... :-)!

Halleluja!!!!!
Ja, det är nästintill en spirituell upplevelse...!
Efter att i fyra år haft upprepade samtal och mer eller mindre livliga diskussioner tillsammans med BUP och skolpersonal, i fruktlösa försök att få skolan att förstå sonens diagnos, begränsningar och behov,
så kom gårdagens Aha-upplevelse (från EN människa på skolan) som en skänk från ovan
- ett mirakel! :-)
Äntligen har någon skådat ljuset och insett att kraven och förväntningarna på sonen måste sänkas,
om han ska kunna mäkta med skolarbetet och samtidigt bevara en liten gnutta självkänsla...!
Både jag och sonen är förstås mycket glada och tacksamma för detta för oss enorma framsteg
- men däremot så hoppas jag av hela mitt hjärta, att det inte ska behöva gå ytterligare fyra år innan nästa försök till att stötta och underlätta kommer!

Kärlek!
//Anna


Kommentarer
Postat av: Bellan

Skönt att någon äntligen förstår, men tragiskt att det ska behöva ta så lång tid...



Kramar om dig Anna ♥

//Bellan

2012-03-23 @ 14:10:07
URL: http://bellan-autism-adhd.blogspot.com
Postat av: Mamma Z

ÅH.... så ilsk och frustrerad jag blir på era vägnar. Det får inte gå till så här!!

Hjälpen skall finnas där direkt!!

Kunskap och förståelse likaså!!



Ja jösses vad du får kämpa på med ditt..

Bamsekramen fina du ♥



2012-03-30 @ 03:18:51
URL: http://www.meusohana.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0