En dag som alla andra...

Jag kan härmed meddela att jag känner mig precis lika ung(?) idag, som jag kände mig igår - födelsedag eller ej! :-)

Klockan halvsex imorse kom mina älskade små ungar insjungande till mig, bärande på blommor, paket och deras pappa kom sist i "tåget" med levande ljus och en kopp kaffe - jättemysigt :-) !
Men men - två minuter senare var allting som vanligt igen! Barn som for och flög hejvilt i sängen och ljudnivån steg genast till typ den nivå som uppstår när ett jetplan startar sina motorer :-).
Och en timme senare hade både jag och barnen hunnit både skrika, gråta och svära... Jippi..!
Nåja, en födelsedag är ju en dag som alla andra - även om jag hade haft förhoppningar om att inte behöv bråka med sonen direkt på morgonen idag i alla fall! Men efter att ha klämt sin lillasyster i en dörr (så att hon naturligtvis gallskrek av smärta), så skrek denna svensken på honom (med påföljd att han såklart skrek..) och det hela slutade som det brukar - med att Anthony rusade in på sitt rum och smällde igen dörren så att väggarna skakade, samtidigt som han skrek och vrålade om hur dum jag var och hur illa han tyckte om mig, medan han kastade saker vilt omkring sig...

... för att typ en kvart senare komma utsmygande och komma raka vägen till mig och Thess, varpå han pussade och kramade oss båda samtidigt som han sa; "Förlåt Thess - och förlåt mamma"! Suck - det lilla livet! :-)

Så efter en morgon som var precis lika kaotiskt och rörig som vanligt, lämnade jag barnen på dagis och åkte raka vägen till "Hudvårdsstudion" för att få ansiktsbehandling... Mmmm - så lyxigt och välbehövligt avkopplande efter en sådan start på dagen (har jag förresten nämnt att mina små telningar ansett att vi bokstavligt talat skullat fånga dagen denna veckan?! I måndagsmorse klockan 4 väckte Anthony mig och ville prata om Teskedsgumman bland annat... Och både igår och idag har Thess vaknat klockan 5 och börjat kvittra ikapp med fåglarna utanför...). Och dessutom blev jag ju lite snygg också - passade förstås på att "fixa" och färga ögonbryn och -fransar också. Och gues what?! Min kära "hudterapeut" berömde mig för att jag såg så fräsch ut och sade att jag hade en jättefin hy (att hon sen sade så för att få mig att komma dit ännu oftare och lägga ännu mera pengar, det låtsas jag inte om...!) - apropå ålderskrämpor och fysiska attribut som förändrats... :-)

Resten av dagen är lite oklar än så länge, men vi ska väl iväg på någon form av "utflykt" (Håkan slutat tidigare idag) och sen blir det något gott att äta ikväll (Håkan´s ansvar - och initiativ!).
Imorgon ska vi åka på tivoli med barnen och på kvällen ska jag ut och äta med mina systar och min mor - ska bli jättemysigt alltihop! :-)

Kram,
Anna

Kom ihåg - vi är här och nu!




Kommentarer
Postat av: Marre

Grattis Anna på din födelsedag! Hoppas att din dag blir bra och att ni får en mysig kväll.(själv ska jag jobba och resten av familjen firar i Vittsjö i husvagnen)kram Marre

2008-04-30 @ 14:06:54
Postat av: pilla lilla

Hej,VÄNNEN!!
Ett STORT grattis på din 37 års dag!!
Har försökt att ringa dig X-antal ggr idag...upptaget eller inget svar ;-(
.Har såklart måånga som vill gratta på din dag..
Sååå gott att få rå om dig själv en stund. Gör väl i hjärta och sinne. Hoppas att ni får en fortsatt mysig eftermiddag och kväll!
Många,många grattis kramar från Pilla med familj!

ps. Ålderdom är inte så illa om man tänker på alternativet.ds
;-)))

2008-04-30 @ 16:05:07
URL: http://familjenwiberg.blogg.se
Postat av: syster yster

Hoppas du hade en bra födelsedag. Jag försökte också ringa men inget svar. Tänkte att det gjorde inget eftersom vi ska ut och ha kul ikväll! Vi får se till att pigga upp morsan oxå, så hon blir på gott humör. Det ska bli jättetrevligt! See you tonight!

2008-05-01 @ 09:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0