Smärta...

Det är i sådana här stunder - som ibland blir till dagar - som jag hatar Dig som mest.
Det är då jag önskar att Du fått gå i mina skor några dagar, och uppleva den smärta - både fysiskt och psykiskt - som jag känner!
Och trots att jag skäms över tanken, så är det även i dessa stunder som jag faktiskt önskar Dig olycka, på så sätt att DU istället fått de skador som jag fick...

Jag hatar all smärta och vad den gör med mig! Jag avskyr att vara beroende av starka mediciner för att kunna leva drägligt och att vara i behov av andra människors välvilja i så många situationer.
Och framför allt så hatar jag att inte ha kontrollen, att inte känna mig självständig och frustrationen över att inte kunna eller orka saker.

Just här och nu så har jag återigen så fruktansvärt ont i min rygg att tårarna bränner bakom ögonlocken. Och trots alla mediciner och vetekuddar och andra knep och trix, så hjälper ingenting mot smärtan...

Och just då, här och nu, förbannar jag Dig!
Fan ta Dig och Ditt gaskåta finger och för att Du inte respekterade mig mera!
Och tro mig när jag säger att jag önskar aldrig olycka över någon - men ibland, vid tillfällen som ikväll, så kan jag tycka att det känns grymt och jävligt orättvist att jag skulle behöva betala ett så högt pris för Din dumhet...!

"Ingen undgår sitt öde!" (Danskt ordspråk)


Kommentarer
Postat av: Carro

Hej! Hamnade på din blogg & har läst några inlägg.. framförallt om din olycka & jag vill bara skänka en stor kram till dig & be dig att kämpa vidare i din vardag. Du verkar vara en stark kvinna! Kram på dig, Carro

2008-12-01 @ 21:39:23
URL: http://carolinegustafsson.blogg.se/
Postat av: Daniel

Styrkekram. Man har all rätt att va arg å besviken

Låt inte hatet blir för stort bara!

2008-12-02 @ 12:58:41
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Michelle

Hej, skulle du kunna göra mig en jättetjänst?

Gå in på pussydoll.blogg.se och rösta på min blogg (oaklandstolemyheart) i hennes meny till vänster? Skulle betyda jättemycket för mig.



Fin blogg du har :)

2008-12-02 @ 15:13:54
URL: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/
Postat av: cinderellaheart

Hej vännen!

Synd bara att han inte "hör" det du skriver. Jag tycker inte du ska skämmas över dina tankar, du är ju i din fulla rätt att känna det du känner. Du har ju förlorat så mycket. Det viktiga är ju att känslan inte har tagit över hela ditt liv. Att det sedan kommer sådana här stunder, det är bara mänskligt. Jag tycker du är så stark och en verklig kämpe!

Jättekram till dig!

2008-12-02 @ 15:24:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/26678/
Postat av: m i @

Hejsan!

hittade hit efter din kommentar hos mig =) nu ska jag läsa lite hos dig men då jag försökte kommentera i översta inlägget gick det ej.



Så då hamnade jag här och jag har ännu ingen aning om varför du har smärta, läste att någon skrev om en olycka, så jag ska läsa flera av dina inlägg men jag kan bara hålla med dig om den satans, skit smärtan...hatar den! Har fibromyalgi och har haft i många, många år...Men kommer ALDRIG låta den styra och ta över mitt liv [envis] kan förstå din frustration och handlar det om en olycka skapad av andra, så förstår jag verkligen och tvi vale för sånt, kämpa på och jag sänder massor av positiv energi =)

Sen hade vi visst mera gemensamt, som du skrev gåvorna våra, speciella gåvor - barn, så underbara och unika...hm Aspergers och ADHD är väldigt lika i mångt och mycke, som sagt var och att just flickor med Aspergers får diagnosen ADHD händer pga. att kriterierna för dessa NPF är gjorda efter pojkar och en flicka visar ofta inte samma symtomer.



Min dotter har ju mest jobbigt/svårt med det sociala och så sina specialintressen =)

Hon är också supersmart, har lätt för sig i skolan och ligger flera klasser före men jag vill inte att det ska dra iväg för mycket heller och så får man försöka hitta andra grejer som stimulerar, aktiviteter som hon kan klara av, djur älskar hon, så nu letar vi en egen liten sällskapshund...

Fara med sin ledsagare och bad, bowla osv. och hennes assistent i skolan har hästar så då resten av klassen far på tex. teater och sånt som hon inte fixar, så far hon och assistenten hem till denna och sköter om hästarna =)



Vi flyttade inom samma kommun bara utanför centrum till en byhåla, där vi fått ett otroligt stöd och massor av hjälp, rektorn hade typ 2 veckor på sig och fixade denna assistent, vi har haft möten och dom lyssnar och tar till sig allt, har besökt Aspergers klass och pratat med specialpedagoger, allt för att min dotter ska kunna funka i en vanlig klass...



Men innan, säger jag bara "vojnevojne" vad jag kämpat, dottern har mått skitpiss dåligt och skolan tidigare varken såg, lyssnade eller gjorde nått...



Nehepp, nu ska jag sluta ta upp massa plats hos dig =) men tack för att du kikade förbi och skrev ett brev, jag uppskattar det verkligen och det är så himla skönt att veta att andra finns där ute i samma sits...



KÄMPA PÅ...m i @

2008-12-02 @ 21:32:47
URL: http://min-reflextion.blogspot.com/
Postat av: m i @

Hej

jag skrev ett super, super långt mess här suck det verkar inte ha kommit med!!!

Orkar verkligen inte skriva det igen...Men ska läsa igenom din sajt och tackar så mycket för att du skrev hos mig, alltid skönt att finna andra i samma sits som en själv och vi verkar ha en del gemensamt hehe



Kämpa på och jag skickar massa positiv energi!

2008-12-02 @ 21:58:36
URL: http://min-reflextion.blogspot.com/
Postat av: SmulAnn

Anna du är en sann kämpe! Det kan ingen ta ifrån dig! Att leva med smärta är tufft! Det gäller att hitta verktyg för att hantera den om den inte går att ta bort. Sen kan jag förstå att det finns ett hat hos dig mot denna människa som orsakade all denna smärta och att du miste synen.

Trots detta finns det en sån styrka hos dig och jag kan tycka att min egen klagan blir futtig jämförelsevis.

Önskar dig allt gott och fortsätt kämpa! Du ger många styrka!

Kram

2008-12-02 @ 22:36:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: SmulAnn

Anna du är en sann kämpe! Det kan ingen ta ifrån dig! Att leva med smärta är tufft! Det gäller att hitta verktyg för att hantera den om den inte går att ta bort. Sen kan jag förstå att det finns ett hat hos dig mot denna människa som orsakade all denna smärta och att du miste synen.

Trots detta finns det en sån styrka hos dig och jag kan tycka att min egen klagan blir futtig jämförelsevis.

Önskar dig allt gott och fortsätt kämpa! Du ger många styrka!

Kram

2008-12-02 @ 22:37:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: SmulAnn

Du är stark och ger andra styrka Anna! Hoppas du kan hitta ett verktyg för att hantera din smärta om den inte kan botas.

Önskar dig all lycka! Min egen klagan känns futtig mot din.

Kram

2008-12-02 @ 22:39:56
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248
Postat av: SmulAnn

Det är klart att du är stark! Det är man om man är envis! ALLA HAR RÄTT ATT KLAGA MEN IBLAND BEHÖVER MAN ETT ANNAT PERSPEKTIV OCH DÅ SER MAN KANSKE ATT DET FINNS DE SOM HAR DET VÄRRE!

Det är sånt som många skulle behöva tänka på då och då när man klagar över lyxproblem. jag har t.ex svårt att engagera mig i modebloggar, dagens outfit m.m.!!! va fan har folk inget liv!!!

Skickar kramar, ha det bra och krya på er!!!



Ursäkta mina dubbla inlägg!!! Fick se det nu! Jag hade kontaktsvårigheter på nätet igår så det blev skickat flera ggr!!!

2008-12-03 @ 13:45:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0