Nedräkning..

Jajamensan - nedräkningen har börjat...!
Idag är det bara 10 dagar kvar tills vi åker! Mmmm - så härligt... :-)

Oavsett hur barnen kommer att bete sig (och för all del även vi vuxna..!), så ska det bli SÅ skönt med lite miljöombyte och inte minst att få slippa alla "måsten" och "jag ska bara", som vi kvinnor i synnerhet lider av. :-)

Tax-free-katalogen är nu så välläst att den nästan ramlar sönder och listan över det som ska och önskas köpa är
lång... :-)
Och apropå listor, så har jag ju naturligtvis även börjat krafsa ner allt som måste kommas ihåg inför vår lilla tripp. Det blir ju en del, kan jag säga! Inte minst när det finns småbarn med i sällskapet - till exempel blöjor, välling, nappflaska och förstås diverse solskydd, plåster, alvedon... Tjaa - you name it!

Sen har jag ju även varit tvungen att försöka komma fram till Turkiska Ambassaden i Stockholm, för att ta reda på om vi får och hur vi i så fall gör för att få ta med oss mina och A:s mediciner... Dom är nämligen narkotika-två-klassade (känns ju bra) och jag är inte särskilt intresserad av att åka fast i turkiska tullen på grund av våra mediciner och försöka förklara mig!
Sen är det vaccinationer som ska fixas, diverse läkarintyg som måste ordnas, hus- och kattvakt, transport till och från flygplatsen... Hmm - ja, när allt ovanstående väl är fixat plus alla kläder tvättade och packade, så lär man verkligen behöva den där semestern! Det värsta är ju bara, att man lär vara i ännu större behov av semester när man väl är hemma igen... :-)
Jaja, sådant är livet i småbarnsträsket - men det är ganska mysigt också!
Inte minst, så värmer det så gott i modershjärtat när man ser de små liven stråla av glädje och förväntan och de fullständigt lyser av livslust! :-)
DET är det värt att plocka ner månen för...! :-)

Ha en underbar dag!

Kram,
Anna


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Oh...jag vill resa IGEN!!

Trots allt är det ju semester ,och alla måsten kan man skippa(den veckan).

Ska försöka göra en skiva till er med Lollo och Bernie så ni hinner träna in alla sångerna inför semestern ;-))

Sov gott/Pilla

2008-06-11 @ 23:54:02
URL: http://familjenwiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0