Hundliv..

Hahaha... :-)
Ja, apropå hundväder och hundliv, så hittade jag ett ganska käckt litet test..! Själv är jag tydligen en Grand danois...
Men faktum är att en hel del faktiskt stämmer! :-)

"Grand danois är en stor, hög, uthållig och kraftig hund. Den är intelligent och mjuk, men också modig. En grand danios är vänlig, kärleksfull och trogen mot sin familj - i synnerhet mot barn. Grand Danois har ett stort behov av kroppskontakt med sin ägare och kan sitta i timtal i med huvudet i knät för att bli klappad. Dagens grand danois är en okomplicerad hund som inte har specifika aktivitetsbehov som måste tillfredsställas. Den behöver inte valla, jaga eller träna avancerad dressyr för att leva harmoniskt. Den behöver dock god omvårdnad, sällskap och promenader. Grand danois är vänlig till sin natur, den vill ha kroppskontakt och kan ligga länge länge med huvudet i matte eller husses knä och låta sig bli klappad. Grand danois älskar att ligga i sängen gotta sig och tror gärna att den är en knähund."

Grand danois

Testet hittar Du
här

"För att få perspektiv på hur viktig man är i samhället borde alla skaffa en hund som dyrkar allt man gör och en katt som inte bryr sig!"


*****


...Och apropå väder, så blev vi skåningar glatt (?) överraskade igår när snön plötsligt började falla och åtminstone till barnens stora glädje dessutom lade sig och mamman fick naturligtvis släpa sig ut i pulkabacken med de små liven redan när de första flingorna föll..! :-)
Men det är något visst med snön och den lyser ju verkligen upp omgivningen!



"Människorna borde ta lärdom av snöflingorna:
Det finns inte två som är lika och ändå samarbetar de så utomordentligt när det gäller stora och viktiga företag,
som till exempel att ställa till trafikstockning!"

Kommentarer
Postat av: cinderellaheart

Jo, snön är härlig. Vi har omring - 15 grader här nu + att det blåser- då blir det kallt ute! Men vi i norrland är hårda typer, kolla inlägget jag skrev om detta i min blogg. Jag försöker klistra in länken i detta inlägg.Ha en skön helg och njut av det vita på marken.

http://blogg.aftonbladet.se/26678/perma/1026675/

2008-11-22 @ 13:56:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/26678/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Jag var jack russel. Och vilken tur.För jag har en

2008-11-24 @ 15:04:14
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0