Julrushen närmar sig..

Jaha - då är det dags igen...
Årets mest hysteriska, stressande och pengakrävande högtid närmar sig. Det är också den högtid som kräver allra mest av oss rent socialt.

Men missförstå mig inte, jag tycker att julen är väldigt trevlig och mysig - ja, det vill säga när det väl är julafton och man sitter där som en zombie i tv-soffan framför Kalle Anka, fullständigt utschasad efter allt städande, pyntande, bakande, handlande och matlagande. Nedtyngd av alla krav och förväntningar - som ingen annan än jag själv står för, i min jakt på den "perfekta julen".
Och visst är det väl ändå märkligt att vi förbereder oss rigoröst i typ två månader - för en enda dag!? :-)
För när Kalle är slut, klapparna utdelade, magen fylld till bristningsgränsen av allt det goda från julbordet och barnen lyser med sin frånvaro och har försvunnit i ett moln av julpapper och diverse nya, ofta högljutt skränande, leksaker - ja, då är ju liksom själva "julen" som sådan över. Och ännu en gång frågar jag mig om det var värt det - och varje gång blir svaret detsamma; självklart är det värt allt blod, svett, tårar och stress, för att få se barnens ögon gnistra ikapp med stjärnorna av ren och skär förväntan! :-)

Och med den synen framför mig kastar jag mig nu ut i årets första julklappsinköpsrunda...!

............................................................................................................................................................................................................................

....Och shoppat har jag...! :-)
Men antalet julklappar får väl sägas vara ganska blygsamt i förhållande till hur många - och stora! - kassar jag nu släpat hem.. :-)
Fast å andra sidan blev det både finkläder och lucia-jox till barnen, vilket ju också "måste" införskaffas vid den här tiden på året. Och dessutom fyndade jag en vinterrock till mig själv till halva reapriset (och jajamensan, jag behövde faktiskt en ny! Min "gamla" blev nerdränkt av något onämnbart som inte gick bort i tvätten..). :-)
Men vad fasen - vi har ju inga fickor i den sista rocken... :-)

All tid tillsammans med dom vi älskar är värdefull - varje ögonblick är en stund som aldrig kommer åter.
Vårda och värdera varandra, tiden - och nuet!

Kram,
Anna


Kommentarer
Postat av: Cinderellaheart

Hejsan

Jag älskar åxå julen med allt pyntande och bakande.

Speciellt mycket julklappar köper jag inte eftersom budgeten inte är så stor men jag prioriterar vissa mer än andra. Min systerdotter (2år) går i första hand sedan kommer de andra på delad andra plats!

Måste kolla igenom julgardinerna, såg att på dollarstore hade dom jättefina för billig peng.

Tänk, det är inte så länge kvar nu!

Kram

2008-11-13 @ 14:51:08
URL: http://blogg.aftonbladet.se/26678/
Postat av: J O A

Jag har inte köpt någonting än- det spar jag till ett par veckor innan jul :) Kramar Joa

2008-11-17 @ 10:18:37
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0