Höst - både ute och inne..

Brrr...
Usch ja.... Idag är det verkligen höst!

Huttrande sitter jag i soffan, med tv:n som sällskap och datorn i knäet, och lyssnar till regnet som slår mot fönsterna...
Och för ett ögonblick känner jag ångesten gripa tag i mig, höstdepressionen... Plötsligt känns det lika grått, blåsigt , kallt och regnigt inom mig som det är utanför fönstret.

Men - så spricker plötsligt molnen upp borta i horisonten och man kan ana att solen vill försöka tränga fram, och plötsligt känns allting bättre igen.
För vad gör det egentligen om det är regn och blåst och höst? Då har man ju äntligen en helt legitim anledning till att bara krypa upp i soffan och göra ingenting, tända levande ljus och bara mysa! Och dessutom så för hösten med sig så många härliga färger, och hur trist jag än kan tycka det är med tanken på att det nu inte finns annat i vänten än höst, vinter, kyla och slask, så är hösten samtidigt en mycket vacker tid som brukar föra med sig en hel del riktigt härliga brittsommardagar mellan storm-varven :-)!

Lite lättare om både hjärta och själ, drar jag filten tätare runt mig och tänder några ljus - och konstaterar att det känns väldigt mysigt och trivsamt att sitta här i värmen, medan kyla, regn och rusk rasar utanför!

Ha en underbar dag!

Kramar,
Anna

Stormen fäller de stora träden,
men de små förblir stående!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0