Kunskapstörst...

Jag har alltid gillat att lära mig nya saker.
 Och att fördjupa mig i sådant som intresserar mig och som ligger mig varmt om hjärtat, är både självklart och givande.

Mia Törnblom är en stor förebild och ledstjärna för mig, vad gäller positivt tänkande och kampen om bättre självkänsla.

Och inte minst så har jag det senaste året försökt att lära så mycket som möjligt om ADHD och andra bokstavsdiagnoser, om uppkomst, symptom, medicinering, alternativa behandlingsmetoder, hur man underlättar för barnen (och sig själv!), med mera, med mera...
Ändå står jag fortfarande här med mängder av obesvarade frågor och känner mig många gånger ännu mer förvirrad nu!?

Men jag "gräver" glatt vidare bland all information och är mycket tacksam för Er som delar med Er av Era erfarenheter i samband med till exempel ADHD! Hoppas att även mina ord och tankar någon gång ibland kan vara till hjälp för Er också! :-)

Och nu har jag precis bokat biljetter till en ny föreläsning som jag ska gå och suga åt mig av :-).
Den heter "Våga vara" med Jaana Söderberg och handlar om hur man hjälper barn, ungdomar och sig själv till att få en bättre självkänsla - ska bli mycket intressant!

Ha en härlig tisdag!

Kramisar,
Anna

Tro på framtiden ger livskvalitet...! :-)

Kommentarer
Postat av: Joa

Låter som en väldigt intressant föreläsning du sak på!! Får jag fråga...var bor du för det vet jag inte.

Sen ska jag tala om att baka- det är inte det jag brukar göra men det händer någon gång om året. Sockerkaka eller rulltårta. Men nu gjorde jag sånna här bullar och det ska jag göra igen för de blev goda. Ska kanske ta och testa nåt annat enkelt recept också för jag fick lite blodad tand. Men sån är jag..har jag väl fått in snitsen är det egentligen bara pengar eller utrymme som kan stoppa mig ;)

2008-09-16 @ 14:34:25
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com
Postat av: Joa

Godmorgon! Jo idag är det kallt,jag måste också börja se mig om efter mössor till de 2 killarna. Jag bor i Västerås. Så vi har det kanske inte lika kallt som ni än? Det håller sig runt 8 här.

Hoppas du hittar mössor o väntar nu! Kram Joa

2008-09-17 @ 08:56:56
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0