En stilla undran..

Är det verkligen okej,
att tycka det är skönt, eller till och med njuta av, att vara barnledig ibland..?
Personligen ger det dåliga samvetet mig en käftsmäll vid blotta tanken
- för att jag känner så...
Men å andra sidan ligger det väl något i det en klok och empatisk människa inom vården sade till mig häromdagen;
"Tror du inte att alla föräldrar tycker det är skönt att vara barnfria ibland
- även de föräldrar som inte har barn med någon form av NPF eller annat handikapp..?!"
Jo, förmodligen är det så!
Vad tror / känner Ni om denna frågeställning..?

Ha en härlig måndag!

Kärlek!
//Anna



"Barn tänker inte på den tid som gått eller den tid som kommer.
De njuter ögonblicket, vilket få av oss gör." (Jean de La Bruyére)

Kommentarer
Postat av: carola

Det är helt ok att njuta av barnledighetet..

Få en chans att ladda och längta..



För att klara av mammarollen ibland så måste man ju få tid för sig själv.



God morgon förresten:)

2009-08-04 @ 07:12:47
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: SmulAnn

Ha inte dåligt samvete! Vi är inga bättre föräldrar för att vi tar hand om våra barn hela tiden! Det är bra att vara ledig och göra bra saker för sig själv så man orkar mer sen! Jag försöker njuta och samla energi när jag är barnledig!

Ser ut som om du har det bra ändå nu Anna :-)

jag önskar dig och de dina en fortsatt härlig sensommar!!! Kram!

2009-08-04 @ 10:07:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25248-
Postat av: Emma livet som sambo med bebisplaner - hästar - mode - jobb i focus !

Kikar in & säger Hej :D

2009-08-04 @ 12:31:35
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/
Postat av: iesson

Vi ambitiösa mödrar måste lära oss att ta hand om oss själva också. Annars finns varken ork, energi, lust eller glädje kvar över till att vara en bra förälder.

Sen är det bra både för föräldrar och barn emellanåt att släppa taget ett tag om varandra - uppleva saker och ting på egen hand med andra trygga människor. Det finns såååå mycket man inte kan uppleva med mamma, men tillsammans med andra. Det växer båda parter av och vad mycket man har att berätta för varandra sen när man återigen är tillsammans. Tror också att det är nyttigt att längta, längta, längta emellanåt. Då uppskattar man den tid man har tillsammans mycket mer sen. Att ha minnen och upplevelser utanför hemmets väggar tillsammans med mamma är också viktigt för barnen. Det ger dem en starkare relation till andra närstående vilket aldrig kan vara fel.

Så ANNA SLUTA NU GENAST UPP MED ATT HA DÅLIGT SAMVETE!!

(((kramisar i mängder)))

2009-08-04 @ 20:34:10
URL: http://iesson.bloggsida.se/
Postat av: Ingela la la

Jag njuter i fulla drag när jag är barnfri men det betyder ju inte att jag inte älskar mina barn lika mycket som någon annan. Jag tror att jag helt enkelt kan slappna av och njuta och uppskatta dom stunderna. Ha inte dåligt samvete... Njut istället.



Kram

2009-08-04 @ 21:01:13
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Postat av: sara

Alla föräldrar mår bra av barnfri tid och alla barn mår bra av föräldrarfri tid :). Men det är hemskt att vi mammor alltid ska ha det där dåliga samvetet som gnager.

2009-08-11 @ 14:25:14
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0